Zamknij

Kolejny skandal Ryanaira. Pasażerowie otrzymali odszkodowania w nieważnych czekach

Redakcja
23.08.2018 10:01
Ryanair
fot. Pixabay

Pasażerowie Ryanaira otrzymali w ramach odszkodowania za spóźnione bądź odwołane loty niepodpisane, czyli nieważne czeki. Banki nie tylko odmówiły ich zrealizowania, to jeszcze wiele z nich naliczyło klientom dodatkowe opłaty.

Linia Ryanair w ostatnim czasie zdecydowanie nie ma dobrej passy. Najpierw liczne protesty pilotów i setki odwołanych lotów, teraz problemy z wypłacaniem odszkodowania dla pasażerów. 

Pasażerowie Ryanaira dostali nieważne czeki

Jak podaje "Rzeczpospolita", Ryanair wypłaca klientom odszkodowania w formie czeków. Problem w tym, że części z nich nie została podpisana, przez co banki potraktowały je jako nieważne i nie tylko nie wypłaciły pieniędzy, ale niektórym klientom kazały uiścić dodatkowe opłaty bankowe. Jedna z pasażerek, która czekała na odszkodowanie aż 11 miesięcy, została w placówce obciążona kwotą 20 euro (około 86 złotych).

Irlandzki przewoźnik opublikował już oświadczenie w tej sprawie, w którym stwierdził, że niepodpisanie czeków były wynikiem „błędu administracyjnego" i przeprosił klientów za kłopot. Według przewoźnika czeki bez podpisu zostały wysłane do nie więcej niż 190 klientów.

Zobacz także

Jak prawa przysługują za opóźnione lub odwołane loty?

Według rozporządzenia Parlamentu Europejskiego, w przypadku odwołaniaanulowania lub opóźnienia co najmniej o 3 godziny lotu, pasażerom przysługuje odszkodowanie w wysokości 250 euro, jeśli chodziło o rejs na dystansie do 1500 km, 400 euro za rejs między 1500 a 3500 km i 600 euro za dłuższy.

Od kwietnia tego roku już ponad milion pasażerów Ryanaira musiało zmagać się z opóźnionymi bądź odwołanymi lotami. Tylko podczas ostatniego strajku, w piątek 10 sierpnia, odwołanych zostało niemal 400 lotów, co dotknęło 67 tysięcy pasażerów. 

Zobacz także

Źródło: rp.pl

___

RadioZET.pl/NC