Zamknij

Polskie lotnisko otrzymało prestiżową nagrodę. Wyróżnienie przyznano na podstawie oceny pasażerów

03.03.2021 12:37
Kraków Airport otrzymał prestiżową nagrodę. Wyróżnienie przyznano na podstawie oceny pasażerów
fot. SHUTTERSTOCK

Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych (ACI) przyznała Portowi Lotniczemu Kraków-Balice, jako pierwszemu lotnisku w Polsce, prestiżową nagrodę. Airport Service Quality Awards to wyróżnienie, które otrzymują najlepsze lotniska na świecie na podstawie oceny ich pasażerów.

Jak podaje Agencja Lotnicza Altair, Airport Service Quality to wiodący na świecie program pomiaru satysfakcji podróżujących, jakości oraz standardów obsługi na lotniskach. Mierzy zadowolenie pasażerów według 34 kluczowych wskaźników wydajności, które pozwalają na kompleksową ocenę poziomu świadczonych usług na ścieżce pasażera zarówno odlatującego, jak i przylatującego.

Kraków Airport z prestiżową nagrodą

Na początku marca 2021 Międzynarodowa Rada Portów Lotniczy (Airports Council International) przyznała za ubiegły rok lotnisku w Krakowie prestiżową nagrodę w kategorii Best Airport by Size and Region - dla europejskiego portu lotniczego obsługującego rocznie od 5 do 15 mln pasażerów.

Warto w tym miejscu podkreślić, że jest to pierwsze lotnisko w Polsce, które otrzymało takie wyróżnienie. Nagroda przyznawana jest na podstawie oceny pasażerów.

Nagrody ACI Airport Service Quality to najwyższe możliwe wyróżnienie dla zarządzających lotniskami na całym świecie. W tym roku bardziej niż jakiekolwiek inne nagrody przyznawane są tym lotniskom, które wsłuchiwały się w potrzeby swoich klientów i dostosowywały oferowane przez siebie usługi i doświadczenia do zmieniających się potrzeb i oczekiwań w bardzo trudnych warunkach - powiedział dyrektor generalny ACI, Luis Felipe de Oliveira, cytowany przez portal Altair.com.pl

Kraków Airport nieprzerwanie od 2007 prowadzi badanie poziomu satysfakcji pasażerów, co daje obraz najważniejszych potrzeb pasażerów krakowskiego lotniska. Zbierane sugestie i uwagi pasażerów są analizowane, a wynikające z nich udogodnienia wdrażane w życie, co z kolei przekłada się na wzrost pozytywnych opinii wśród podróżujących.

RadioZET.pl/altair.com.pl