Zamknij

140 Polaków utknęło na kwarantannie w Egipcie. Teraz Itaka przeprasza i oferuje darmowe wakacje

16.10.2020 12:16
Egipt
fot. Shutterstock

Grupa turystów z Polski, którzy polecieli na wakacje do Egiptu i utknęli na kwarantannie z powodu błędnie wykonanych testów na Covid-19, teraz mogą liczyć na rekompensatę. Biuro podróży Itaka przeprasza klientów za wszelkie niedogodności i oferuje bezpłatny tygodniowy pobyt z wyżywieniem w Marsa Alam. 

– Naszą intencją jest zawsze komfortowy i beztroski wypoczynek. Niestety, w tym przypadku błędnie przeprowadzone testy sprawiły, że nasi klienci przeżyli stres, jaki nie powinien mieć miejsca na wakacjach – podało w komunikacie biuro podróży Itaka. 

Egipt. 140 Polaków utknęło w hotelu na kwarantannie

O trudnej sytuacji polskich turystów w Egipcie informowaliśmy w zeszłym tygodniu. Podróżni po przylocie na lotnisko w Marsa Alam zostali poddani obowiązkowym testom na obecność koronawirusa. 140 osób otrzymało pozytywny wynik testu i zostało skierowanych na kwarantannę w hotelu. Turyści przyznali wówczas, że mają wątpliwości co do wiarygodności tych testów.

Tak duża liczba pozytywnych wyników wzbudziła również podejrzenia biura podroży Itaka, które organizowało ten wyjazd. Wykonano więc ponowne testy. Drugie badanie wykazało, że spośród 148 przebadanych osób jedynie 4 są zakażone. 

Polski touroperator chce teraz zrekompensować klientom niedogodności wywołane całą sytuacją oraz czas zmarnowany na izolację w hotelu. 

ZOBACZ TAKŻE: Hurghada, Sharm el Sheikh czy Marsa Alam – który kurort w Egipcie wybrać na wakacje?

Itaka oferuje klientom bezpłatny pobyt w hotelu w Egipcie

Jak poinformowało biuro podróży Itaka, wszystkim klientom, których dotknęły problemy z błędnie wykonanymi testami na COVID-19, zaproponowano bezpłatny tygodniowy pobyt z wyżywieniem w hotelu, w którym mieli rezerwację do wykorzystania do końca maja 2021 r. Jedyny koszt, jaki trzeba będzie ponieść, to opłata za przelot.

– Klienci otrzymali listy z przeprosinami za wszelkie niedogodności i stres, jakie ich spotkały podczas wyjazdu do Egiptu. Naszą intencją jest zawsze komfortowy i beztroski wypoczynek naszych Klientów. Niestety w tym przypadku błędnie przeprowadzone testy sprawiły, że nasi klienci przeżyli stres, jaki nie powinien mieć miejsca na wakacjach. Jednocześnie poczyniliśmy wszelkie możliwe starania, aby zminimalizować te niedogodności podczas pobytu w Egipcie i monitorowaliśmy sytuację na miejscu całodobowo, korzystając ze wszystkich możliwych źródeł informacji oraz pomocy rezydentów i kontrahentów – czytamy w komunikacie przesłanym przez biuro podróży Itaka.