Zamknij

Rodzina z dzieckiem wyproszeni z samolotu. Pasażerowie narzekali na przykry zapach

Redakcja
03.02.2020 13:25
American Airlines
fot. Flickr

Linie lotnicze American Airlines zostały pozwane przez rodzinę żydowską za dyskryminację na tle religijnym. Sprawa dotyczy zdarzenia z ubiegłego roku, kiedy małżeństwo z małym dzieckiem zostali wyproszeni z samolotu. Jako powód podano nieprzyjemny zapach, jaki rzekomo miała wydzielać rodzina i którego nie mogli znieść inni pasażerowie obecni na pokładzie. 

Chociaż do zdarzenia doszło w styczniu 2019 roku, dopiero teraz rodzina postanowiła rozwiązać tę sprawę w sądzie. Yehuda Yosef Adler, jego żona Jennie Adler oraz 19-miesięczna wtedy córka mieli lecieć liniami American Airlines z Miami do Detroit. Niestety, niedługo przed startem stewardesa poprosiła ich o opuszczenie miejsc, tłumacząc to "nagłą sytuacją awaryjną". 

Rodzina żydowska wyproszona z pokładu samolotu

Po wyjściu z samolotu stewardesa przekazała rodzinie, że pilot podjął decyzję o wyproszeniu ich z pokładu ze względu na nieprzyjemny zapach, na który uskarżali się ich współpasażerowie. W pozwie Adlerowie napisali, że stewardesa wygłosiła "obraźliwą i uwłaczającą uwagę" - miała powiedzieć, że ortodoksyjni Żydzi kąpią się tylko raz w tygodniu.

Adlerowie, którzy są ortodoksyjnymi Żydami, podkreślili, że brali tego dnia prysznic, a samolot opuścili „zrozpaczeni i zawstydzeni”. Rodzina pytała nawet przechodzące po terminalu osoby, czy czuć od nich smród. Twierdzą, że ponad 20 osób zaprzeczyło.

Yehuda i Jennie twierdzą, że poprosili obsługę American Airlines, by wydano im bagaże. To jednak nie przyniosło skutku - samolot odleciał do Detroit z ich walizkami i fotelikiem dziecięcym. Teraz małżeństwo domaga się odszkodowania za naruszenie praw obywatelskich, dyskryminację na tle religijnym, cierpienia emocjonalne oraz zniesławienie.

Zobacz także

Przedstawiciele American Airlines odrzucają zarzuty złożone w pozwie. "Żadna z decyzji podjętych przez nasz zespół w związku z tą delikatną sytuacją nie miała związku z religią wyznawaną przez Adlerów" – poinformował rzecznik linii. Podkreślał też, że na odór uskarżał się nie tylko personel pokładowy, ale przede wszystkim pasażerowie.

Spółka podała, że rodzinie został zagwarantowany nocleg w hotelu, wyżywienie oraz bilety na lot następnego dnia w godzinach porannych. 

Zobacz także

___

RadioZET.pl/wprost.pl, nypost.com