Zamknij

Ryanair najgorszą linią w 2020 roku. Pasażerowie miesiącami czekali na zwrot pieniędzy

14.01.2021 12:10
Ryanair - samolot
fot. Polska Press/East News

W 2020 roku branża lotnicza zmagała się z poważnymi problemami wywołanymi pandemią. Liczne restrykcje dla podróżujących oraz zakazy lotów sprawiły, że linie lotnicze musiały zawieszać ogromną liczbę połączeń, a co za tym idzie, zwracać swoim klientom koszty niezrealizowanych biletów. Którzy przewoźnicy radzili sobie z tym najgorzej? W czołówce niechlubnego zestawienia pojawiły się linie Ryanair oraz Virgin Atlantic. 

Najgorsze linie lotnicze pod względem obsługi pasażerów w 2020 roku wyłonił brytyjski portal Which? Zestawienie powstało na podstawie ankiety klientów dotyczącej zwrotu pieniędzy od linii lotniczych za odwołane loty z powodu pandemii. Chociaż w badaniu uwzględniono wyłącznie brytyjskich klientów, bez trudu można to przełożyć także na inne rynki. 

Ryanair i Virgin Atlantic najgorszymi przewoźnikami w 2020

Najsłabiej w kwestii obsługi klientów i zwrotu kosztów za odwołane loty poradziły sobie linie Ryanair i Virgin Atlantic. Z wyników badania wynika, że aż ośmiu na dziesięciu klientów nie było zadowolonych z przebiegu zwrotu pieniędzy. Nie ma się czemu dziwić, biorąc pod uwagę fakt, że jedna trzecia ankietowanych zaznaczyła, że na zwrot kosztów biletu od wymienionych przewoźników czekali dłużej niż trzy miesiące. Żadna z badanym osób nie otrzymała zwrotu kosztów w przewidzianych prawnie ramach czasowych (7 dni). 

Jeśli chodzi o ogólną ocenę obsługi klientów w 2020 roku, zarówno Virgin Atlantic jak i Ryanair uzyskały pozytywną ocenę w zaledwie 13 proc. przypadków.

Irlandzki przewoźnik wygrał z Virgin Atlantic jedynie w kategorii klientów zadowolonych z samej oferty zwrotu pieniędzy. W przypadku pasażerów brytyjskiej linii jest to zaledwie 16 proc. klientów, natomiast Ryanair zebrał 26 proc.

Rzecznik Virgin przyznał, że zwroty pieniędzy były opóźnione w szczytowym momencie pandemii. Dodał, że od listopada 2020 powrócono do wypłacania zwrotów kosztów odwołanych lotów w wymaganym terminie. 

Zobacz także

Zwrot kosztów za odwołany lot. Te linie radziły sobie najlepiej

Najlepiej w rankingu dotyczącym obsługi klientów w 2020 roku wypadły linie Jet2 - niemal 76 proc. klientów było zadowolonych z przebiegu zwrotu pieniędzy. Ankietowani przyznali, że otrzymali zwrot kosztów nierealizowanego biletu nie później niż po upływie 28 dni, a niektórzy nawet do 7 dni.

Bardzo dobre wyniki ma również British Airways - 50 proc. zadowolonych pasażerów. Ma tutaj znaczenie fakt, że ponad połowa klientów (52 proc.) otrzymała zwrot za odwołane loty w przepisowym terminie czasowym 7 dni.

Jeśli chodzi o tanią linię Easyjet, została pozytywnie oceniona przez 45 proc. ankietowanych.

Źródło: Guardian, Fly4free.pl