Zamknij

Ryanair wprowadził nowy system zwrotu za bilety. Duże ułatwienie dla części klientów

29.10.2020 12:35
Ryanair wprowadził nowy system zwrotu za bilety. Duże ułatwienie dla części klientów
fot. Shutterstock

Ryanair wprowadził nowy system zwrotu za odwołane loty w czasie pandemii. Zmiany będą dużym ułatwienie dla tych klientów, którzy mieli największy problem z odzyskaniem pieniędzy. Mowa o pasażerach, którzy kupowali bilety lotnicze przez pośredników, w tym przez internetowe biura podróży. 

Ryanair, podobnie jak inne linie lotnicze, musiał z powodu pandemii odwołać bardzo dużą liczbę lotów. Wielu klientów irlandzkiego przewoźnika miało problem z odzyskaniem pieniędzy za anulowane połączenia. W najtrudniejszej sytuacji znalazły się jednak te osoby, które nie dokonały rezerwacji bezpośrednio na stronie Ryanaira lub przez aplikację, ale za pośrednictwem internetowych biur podróż. Szanse tej grupy klientów na otrzymanie zwrotu za nierealizowany bilet były tak naprawdę znikome. Teraz ma się to zmienić.

Ryanair: nowy system zwrotu za odwołane loty

Ryanair oraz serwisy pośredniczące w sprzedaży biletów irlandzkiej linii przez długi czas nie mogły dojść do porozumienia w sprawie zwrotu pieniędzy za odwołany lot. Przedstawiciele taniej linii zarzucali internetowym biurom podróży i innym serwisom, że stosowali rozwiązania, przez które przewoźnik nie miał dostępu do pełnych danych osób, które dokonały rezerwacji. W efekcie nie mogli dokonywać bezpośrednich zwrotów pieniędzy za nierealizowane bilety lotnicze. Z kolei próby zwrotów poprzez pośredników kończyły się niepowodzeniem. 

Zobacz także

W końcu, po wielu reklamacjach i negatywnych opiniach ze strony pasażerów, obu stronom udało się dojść do porozumienia i wprowadzono nowy system weryfikacji klienta drogą elektroniczną. Dzięki tym zmianom klienci będą w stanie uzyskać zwrot pieniędzy bezpośrednio od Ryanaira, a nie poprzez pośredników internetowych.

W jaki sposób będzie można otrzymać taki zwrot? Należy wejść na oficjalną stronę internetową Ryanaira, pobrać formularz weryfikacji klienta i podać informacje niezbędne informacje. Następnie należy przesłać wypełniony wcześniej formularz. Po otrzymaniu takiego zgłoszenia i pozytywnej weryfikacji wniosku o zwrot za odwołany lot, klienci otrzymają zwrot środków bezpośrednio od Ryanaira.

Źródło: express.co.uk