Zamknij

Ryanair odleciał bez 50 pasażerów. Zamieszanie na lotnisku we Francji

23.06.2021 10:09
Ryanair - pasażerowie
fot. Shutterstock

Samolot linii Ryanair wystartował z lotniska Tuluza-Blagnac we Francji bez 50 pasażerów. Zamieszanie powstało z powodu zmiany godziny odlotu. Podróżni relacjonowali, że chociaż zjawili się na miejscu punktualnie, nie zostali wpuszczeni na pokład. 

Do niecodziennego zdarzenia doszło w miniony weekend, 19 czerwca. Ryanair miał wylecieć z portu lotniczego Tuluza-Blagnac w kierunku lotniska Fes Saiss w Maroku o godzinie 7.25. Rejs został jednak opóźniony i czas odlotu zmieniono na 8.43 tego samego dnia. Chociaż pasażerowie przebywali już na lotnisku i pojawili się przy bramkach na czas, nie zostali wpuszczeni na pokład. Problem miał dotyczyć aż 50 osób. Jak to możliwe? 

Francja. Ryanair wyleciał bez 50 pasażerów

Zgodnie z polityką linii lotniczych pasażerowie muszą zjawić się przy bramkach wejściowych co najmniej 30 minut przed odlotem, a wejście na pokład kończy się 20 minut przed startem. W przypadku lotu z Tuluzy do Maroka bramka miała zostać jednak zamknięta wcześniej, co spowodowało ogromne zamieszanie na lotnisku.

Podróżni, którzy nie zostali wpuszczeni na pokład samolotu, deklarowali, że zjawili się na miejscu punktualnie, bo przybyli na lot o wcześniejszej godzinie. Niestety, Ryanair odleciał bez nich.

– Samolot miał wystartować o 7.25, a kiedy weszliśmy do saloniku pokładowego po dwugodzinnym oczekiwaniu na odprawę, powiedziano nam, że samolot już odleciał – powiedział jeden z pasażerów, który pojawił się na francuskim lotnisku o 5 rano. 

Zgodnie z relacją poszkodowanych podróżnych, bramka została zamknięta o 6.55, czyli 30 minut przed pierwszą godziną wylotu, która została zmieniona. 

Ryanair odniósł się do tej sprawy. Przewoźnik zapewnił, że procedura zwrotu kosztów w tej sprawie została już wszczęta. Zaznaczono jednak, że w tym przypadku nie zaoferowano alternatywnego lotu dla pasażerów, którzy pozostali na lotnisku.

Irlandzka tania linia w ostatnim czasie była mocno krytykowana przez podróżnych. Ryanair został nawet uznany za najgorszą linię lotniczą w 2020 roku (ranking brytyjskiego portalu Which?). Zestawienie powstało na podstawie opinii klientów i ankiety dotyczącej zwrotu pieniędzy od przewoźników za odwołane loty z powodu pandemii. Z wyników badania wynika, że aż ośmiu na dziesięciu pasażerów nie było zadowolonych z przebiegu zwrotu pieniędzy za niezrealizowaną podróż.

Źródło: Airlive.net, Aerotime, Onet