Zamknij

Ryanair. Pasażerowie mają problem z odzyskaniem pieniędzy za odwołany lot

Redakcja
18.03.2020 15:38
Ryanair - samolot
fot. pixabay

W związku z zamknięciem granic naszego kraju Ryanair poinformował o zawieszeniu wszystkich połączeń z i do Polski do końca marca. Ci pasażerowie, których lot został całkowicie odwołany mogą, zgodnie z ogólnymi zasadami, bezpłatnie zmienić rezerwację lub liczyć na zwrot pełnej ceny biletu. W praktyce okazuje się to jednak o wiele trudniejsze. "Formularz zwrotu nie jest przyjmowany przez system z powodu "rzekomo" niewłaściwego numeru rezerwacji" - napisał jeden z czytelników naszego portalu.  

"W odpowiedzi na decyzję polskiego rządu o zakazie ruchu lotniczego w całym kraju w celu powstrzymania rozprzestrzeniania się wirusa Covid-19, Grupa Ryanair (w tym Buzz i Lauda) została zmuszona do odwołania wszystkich lotów z/do Polski - od godziny 24.00 14 marca do wtorku 31 marca. Kontaktujemy się ze wszystkimi klientami, których loty anulowano drogą mailową, aby poinformować ich o wszystkich opcjach i zachęcamy klientów, aby do nas nie dzwonili - czytamy w oficjalnym komunikacie przewoźnika. 

Okazuje się, że klienci Ryanaira mają od kilku dni problem z odzyskaniem pieniędzy za anulowane połączenia. 

Ryanair: problem ze zwrotem kosztów za bilet

Jak napisał nasz czytelnik, procedura zwrotu pieniędzy za odwołany lot nie działa.

"Ryanair nie zwraca pieniędzy za odwołane loty z automatu, tylko odsyła do formularza refundacji. Formularz nie jest przyjmowany przez system z powodu "rzekomo" niewłaściwego numeru rezerwacji. Ten problem dotyka tysięcy klientów" - wyjaśnia czytelnik radiozet.pl.

Na Twitterze i Facebooku Ryanaira pojawiło się mnóstwo komentarzy internautów, którzy zmagają się z tym samym problemem. 

- "Mam to samo, walczę z tym od dwóch dni", "Próbowałem uzyskać zwrot w aplikacji, na stronie - nic nie działa", "Kilkakrotnie przechodziłam przez formularz zwrotu, ale bezskutecznie" - piszą rozżaleni internauci. 

ZOBACZ TAKŻE: Ryanair: jak odzyskać pieniądze za odwołany lot? [Poradnik]

Wpis dotyczący problemu z otrzymaniem zwrotu kosztów biletu pojawił się również na portalu Wykop.pl. "Ryanair próbuje ugrać dużą kasę na zwrotach pieniędzy za odwołane loty kilkadziesiąt tysięcy ludzi z całej Europy. Procedura zwrotu pieniędzy NIE DZIAŁA. Od dwóch dni próbuję bezskutecznie uzyskać zwrot pieniędzy (raczej zaaplikować o niego, na kasę trzeba później czekać 7 dni roboczych) z powodu odwołania lotów przez Ryanair" - napisał użytkownik portalu. Pod wpisem znalazło się wiele komentarzy, w których większość potwierdza, że ma dokładnie taki sam problem.

Poprosiliśmy biuro prasowe Ryanaira o komentarz w tej sprawie. Otrzymaliśmy informację mailową, że z powodu pandemii koronawirusa odpowiedzi na pytania dziennikarzy nie będą udzielane, aż do czasu ustabilizowania się sytuacji.

ZOBACZ TAKŻE:

___

RadioZET.pl/NC