Zamknij

Tego nie rób w samolocie. Stewardesa podaje najbardziej irytujące zachowania pasażerów

08.10.2021 16:10
Pokład samolotu
fot. Shutterstock

Stewardesa z 5-letnim stażem ujawnia najbardziej uciążliwe i irytujące zachowania pasażerów samolotu. Zdejmowanie butów w czasie lotu czy szturchanie personelu podkładowego to początek listy najgorszych nawyków podróżujących. 

Jedna ze stewardes, po rozmowach i konsultacji ze swoimi współpracownikami, stworzyła listę 17 zachowań, których pasażerowie linii lotniczych powinni unikać w czasie podróży. 

– Po pięciu latach bycia stewardesą widziałem już prawie wszystko, co można zobaczyć w samolocie – podkreśla stewardesa.

Ignorowanie bądź szturchanie załogi pokładowej

Na sam początek stewardesa zwraca uwagę na to, że pasażerowie przy wchodzeniu na pokład czasami całkowicie ignorują załogę i zdają się jej nie zauważać. Wystarczy tak naprawdę powiedzieć "dzień dobry". 

– Jesteśmy tylko ludźmi. Stewardesy mogą przywitać się z ponad 200 osobami z rzędu. Wydaje mi się, że pasażerowie powinni być w stanie powiedzieć "dzień dobry" chociaż raz – wyjaśnia. 

Kolejne irytujące zachowanie to szturchanie personelu pokładowego, aby o coś poprosić czy zapytać. Podkreśla przy tym, że tego typu nawyk tak naprawdę nigdzie nie jest mile widziany. Dodaje, iż wystarczy podnieść rękę czy po prostu postarać się mówić głośniej. 

"Nie zdejmuj butów, ale zdejmuj słuchawki"

Stewardesa apeluje, aby przestać zdejmować buty na pokładzie samolotu. "To okropne nie tylko dla załogi, ale też współpasażerów". Dodaje, że wielokrotnie widziała dorosłe osoby wchodzące do toalety bez obuwia.

Kobieta zwraca też uwagę na to, aby w czasie rozmów z personelem zawsze zdejmować słuchawki z uszu, co po prostu ułatwi komunikację. Prosi jednocześnie, aby nie słuchać muzyki i nie oglądać filmów zbyt głośno – nie każda osoba siedząca w pobliżu może mieć ochotę słuchać tego samego. 

Upominanie się o kosz na śmieci lub koce

Uciążliwym zachowaniem dla stewardesy jest również to, gdy pasażerowie regularnie "dzwonią" do załogi po to, aby przekazać do wyrzucenia swoje śmieci. Załoga kilkakrotnie przechodzi przecież po pokładzie, aby zebrać niepotrzebne rzeczy.

Kobieta podkreśla też, że pasażerowie regularnie pytają o koce, gdy jest im zimno w czasie lotu. – Nie wiem, skąd tylu pasażerów wpadło na pomysł, że mamy setki dodatkowych koców. Wybierając się w podróż, każdy powinien po prostu cieplej się ubrać – wyjaśnia. 

Stewardesa nie jest opiekunką

– Kocham dzieci i chętnie ci pomogę w razie potrzeby, ale to, że jestem stewardesą, nie oznacza, że jestem też automatycznie opiekunką. Każdego dnia widzę, jak wielu rodziców wsiada do samolotu i natychmiast zasypia lub po prostu nie zwraca kompletnie uwagi na swoje – zaznacza stewardesa.

Dodaje, że tego typu zachowanie jest niesprawiedliwe zarówno wobec załogi, jak i innych pasażerów. 

Źródło: Insider, Onet