Zamknij

W 2019 roku upadły 23 linie lotnicze. To najgorszy rok w historii

Redakcja
27.12.2019 11:33
Samolot
fot. Shutterstock

W 2019 roku aż 23 linie lotnicze ogłosiły upadłość. Rekordowy pod tym względem rok pokazuje, jak trudno utrzymać się w branży lotniczej. 

Z jednej strony regularnie przybywa nowych tras, lotniska są przepełnione, a wiele linii lotniczych rozwija się w zaskakująco szybkim tempie. Z drugiej strony nie brakuje tych przewoźników, którzy nie potrafili utrzymać się pośród mocnej konkurencji, w lotniczym wyścigu kosztów, zysków i strat. W 2019 roku aż 23 linie lotnicze przestały latać.

Thomas Cook

To bez wątpienia najgłośniejsze bankructwo w 2019 roku. Thomas Cook - najstarsze biuro podróży na świecie - zaprzestało działalności 23 września, pozostawiając na lodzie dziesiątki tysięcy klientów. Do brytyjskiej grupy należała również linia lotnicza obsługująca 82 kierunki. Upadek Thomasa Cooka wpłynął także na polskich podróżnych. Zaledwie dwa dni później działalność musiało zakończyć biuro podróży Neckermann Polska.

WOW Air

Islandzki tani przewoźnik WOW Air oferował bardzo atrakcyjne ceny na połączenia transatlantyckie. W 2018 roku linia korzystała z 11 samolotów i przewiozła 3,5 mln pasażerów. Linie ogłosiły zakończenie działalności 28 marca.

Zobacz także

California Pacific

Ta niewielka amerykańska linia lotnicza upadła zaledwie dwa miesiące po oficjalnym rozpoczęciu działalności. Pierwszy lot odbył się 1 listopada 2018 roku, a już 17 stycznia 2019 linia zakończyła działalność.

Germania

Germania była popularną w Niemczech, prywatną linią lotniczą z siedzibą w Berlinie. Przewoźnik obsługiwał ponad 40 kierunków. Linia ogłosiła upadłość 4 lutego, a dzień później zaprzestała działalność.

Asian Express Airline

Tadżycka linia lotnicza została założona w 2011 roku. Przewoźnik obsługiwał rejsy krajowe i międzynarodowe. W styczniu 2019 działalność linii została zawieszona.

Flybmi

Linia Flybmi latała z regionalnych portów w Wielkiej Brytanii (Aberdeen, Bristol, East Midlands i Newcastle) do kontynentalnej Europy. 16 lutego 2019 roku linie ogłosiły zaprzestanie prowadzenia działalności. Spółka zatrudniała wtedy 376 pracowników i posiadała 17 samolotów.

Zobacz także

Insel Air

Przewoźnik z siedzibą na Curaçao latał przede wszystkim do Ameryki Południowej i na Karaiby. Firma zaprzestała działalności 16 lutego.

Aerolíneas de Antioquía

Aerolíneas de Antioquía, z siedzibą w Medellin, operowała 20 krajowych tras po Kolumbii. W szczytowym momencie realizowała regularne połączenia krajowe do ponad 20 miejsc docelowych. Przewoźnik zaprzestał działalność 29 marca. 

Fly Jamaica Airways

Linia obsługiwała loty z Jamajki do Georgetown w Gujanie, Nowego Jorku w USA i Toronto w Kanadzie. Przewoźnik ogłosił zamknięcie działalności 31 marca.

Aigle Azur 

Francuska tania linia lotnicza zaprzestała działalność 27 września. Przewoźnik obsługiwał połączenia do 21 miast w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. 

Air Philip

Południowokoreańska linia Air Philip obsługiwała trasy krajowe i międzynarodowe (Japonia, Rosja). Przewoźnik przestał działać 13 marca.

Avianca Brasil i Argentina

W czerwcu działalność zakończyły kolejne linie Avianca Brasil i Avianca Argentina, które były częścią kolumbijskiej grupy Avianca. 

Al Naser Wings Airlines

Niewielki iracki przewoźnik z siedzibą w Bagdadzie. Obsługiwał połączenia na Bliskim Wschodzie, najczęściej latając do Damaszku w Syrii. Linia zaprzestała działalność 16 kwietnia.

Zobacz także

XL Airways

To kolejny francuski przewoźnik, który zaprzestał działalność w 2019 roku, a dokładniej 23 września. Linia obsługiwała regularne połączenia z paryskiego lotniska Charles de Gaulle na Dominikanę, do Gwadelupy, Stanów Zjednoczonych i Meksyku.

Adria Airways

Słoweńskie narodowe linie lotnicze z siedzibą w Lublanie. Przewoźnik realizował połączenia do 23 miast w Europie. 30 września firma ogłosiła upadłość.

Peruvian Airlines

Niewielka linia lotnicza z siedzibą w Limie (stolicy Peru), obsługująca głównie loty krajowe. Działalność zakończyła 2 października.

New Gen Airways

Linia New Gen Airways latała głównie między Tajlandią a Chinami. Wszystkie loty zostały odwołane w sierpniu. Linia zaprzestała wszelkiej działalności w październiku.

Zobacz także

Via Airlines

Niewielki przewoźnik operujący tylko w obrębie USA. 8 października linia ogłosiła, że złożyła wniosek o upadłość. 

TAM Boliviat

Linia lotnicza z siedzibą w La Paz stworzona z myślą o społeczności wiejskiej. We wrześniu tego roku przewoźnik zawiesił działalność. 

Taron Avia

Armeńska linia lotnicza obsługiwała regularne i czarterowe loty, koncentrując się na transporcie pasażerów z Gruzji do Rosji przez Armenię. W listopadzie przewoźnik został pozbawiony licencji po tym, jak nie przeszedł kontroli organów regulacyjnych.

Astra

Astra była grecką regionalną linią z siedzibą w Salonikach. Firma upadła 14 listopada.

Jet Airways

Największa prywatna linia lotnicza w Indiach. W szczytowym momencie Jet Airways obsługiwał ponad 600 rejsów dziennie. 17 kwietnia linie tymczasowo zawiesiły wszystkie loty krajowe i międzynarodowe. Firma jest obecnie w trakcie postępowania upadłościowego.

Zobacz także

Źródło: tvn24bis.pl, fly4free.pl

___

RadioZET.pl/NC