Zamknij

Polacy wracają do latania. Lotnisko Chopina obsłużyło 2 mln pasażerów w wakacje

02.09.2021 16:05
Lotnisko Chopina
fot. Albin Marciniak/East News

Ruch lotniczy powoli się odradza. W lipcu i sierpniu Lotnisko Chopina obsłużyło ok. 2 mln pasażerów – poinformowało biuro prasowe warszawskiego portu. Okazuje się, że pomimo wciąż panującej pandemii coraz więcej osób decyduje się na podróż samolotem. 

Mimo pandemicznych obostrzeń tegoroczny sezon wakacyjny na Lotnisku Chopina można zaliczyć do udanych. "Sierpień był drugim miesiącem z rzędu, kiedy stołeczny port obsłużył milionowego pasażera"  – podało w komunikacie Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL). Dodano, że na kwarantannę skierowano tylko 4 proc. przebadanych osób, podczas gdy w maju było to 11 proc.

Lotnisko Chopina: Dwa miliony pasażerów w dwa miesiące

– Kolejny miesiąc z milionem odprawionych pasażerów to najlepszy dowód nie tylko na to, że ruch lotniczy po przerwie spowodowanej pandemią powoli się odradza, lecz także na to, że podróż samolotem jest bezpieczna i nie przyczynia się do wzrostu zachorowań na COVID-19 – powiedział cytowany w informacji prezes Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” Stanisław Wojtera.

Dodał, że tej chwili lotnisko obsługuje około 40 tysięcy pasażerów dziennie, ale nie wiadomo jak będzie jesienią. "Zawsze sezonowość jest taka, że ten ruch opada, ale jesteśmy na to przygotowani" – wskazał.

W komunikacie podkreślono, że wznowienie ruchu nie przyczyniło się także do problemów związanych z odbywaniem kwarantanny. Jak wynika z danych, w maju na kwarantannę skierowano 11 proc. skontrolowanych podróżnych, a w sierpniu było to już tylko 4 proc.

Zaznaczono, że na bardzo niskim poziomie utrzymuje się też odsetek wyników pozytywnych wśród osób testowanych na COVID-19. Tylko w sierpniu na ponad 10 700 przetestowanych pasażerów wynik pozytywny uzyskano zaledwie w 26 przypadkach,

Zaznaczono jednocześnie, że punkty diagnostyczne na Lotnisku Chopina są za każdym razem dokładnie dezynfekowane, a służby lotniska dokładają starań, aby nie dochodziło do spiętrzeń w czasie odprawy pasażerów.

– W całym terminalu wydzielone są strefy kolejkowania wraz z informacjami o konieczności zachowywania odstępu (...), dla komfortu i bezpieczeństwa podróżnych w widocznych miejscach zostały ustawione dystrybutory z płynem dezynfekującym – napisano. Dodano, że zgodnie z obowiązującymi przepisami we wszystkich pomieszczeniach nadal należy zasłaniać nos i usta.

Źródło: PAP