Słuchaj
Michał Korościel, Damian Michałowski
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Córka Donalda Trumpa zamyka firmę. Przeważyły kontrowersje?

25.07.2018 12:26

Córka Donalda Trumpa zdecydowała się na zamknięcie marki odzieżowej działającej pod jej nazwiskiem. Wokół „Ivanka Trump Collection” pojawiło się wiele kontrowersji. Bojkot ze strony części galerii handlowych znacznie obniżył również zyski firmy.

Córka Donalda Trumpa zamyka firmę. Przeważyły kontrowersje? fot. AFP/EAST NEWS/Nicholas Kamm

Jedno z najbardziej znanych czasopism o tematyce gospodarczej, „Wall Street Journal”, opublikowało informację, że córka prezydenta USA zamyka należącą do niej firmę. Ivanka Trump zdecydowała się na jak najszybsze wygaszenie działania swojej marki odzieżowej. 37-latka twierdzi, że pragnie w pełni poświęcić się pracy w polityce. Podobnie bowiem jak jej mąż córka Trumpa pełni w Białym Domu funkcję doradcy. Obecnie zajmuje się promowaniem planu modernizacji infrastruktury. Pojawiły się jednak głosy, jakoby zamknięcie firmy było związane z drastycznym spadkiem obrotów i kontrowersjom, które narosły wokół jej funkcjonowania.

Firma córki Trumpa bojkotowana                     

Po zaprzysiężeniu obecnego prezydenta Stanów Zjednoczonych środowiska niesprzyjające Donaldowi Trumpowi, w tym grupy feministyczne, nawoływały do bojkotu towarów sprzedawanych pod marką Ivanki. Efektem było wycofanie się ze współpracy z firmą wielu galerii handlowych. „Wall Street Journal” szacuje, że w ciągu 12 ostatnich miesięcy sprzedaż internetowa marki spadła o około 50%. Do tego doszły kontrowersje związane z listą firm produkujących towary dla córki prezydenta. Jeden z dostawców miał mieć bowiem powiązania z chińskim rządem.

EN_01322602_0013

Ivanka Trump nie skomentowała spekulacji, wydała jedynie oświadczenie dotyczące zamknięcia działalności.

„Po 17 miesiącach spędzonych w Waszyngtonie nie wiem, kiedy i czy w ogóle kiedykolwiek powrócę do biznesu, wiem jednak, że w przewidywalnej przyszłości będę skoncentrowana na swojej pracy tu, w Waszyngtonie”.

Marka odzieżowa sygnowana nazwiskiem córki prezydenta USA funkcjonowała na rynku przez 11 lat.

RadioZET.pl/MF

Oceń