Zamknij

Katarzyna Bosacka miażdży posiłki reklamowane przez Matę. "Dzieci jedzą śmieci"

19.10.2021 12:07
Katarzyna Bosacka / Mata
fot. Mateusz Jagielski/East News/ Kacper Kolenda/REPORTER / EAST NEWS

Katarzyna Bosacka, dziennikarka związana z tematyką zdrowego żywienia, przeanalizowała skład posiłków reklamowanych przez rapera Matę. Nie można nazwać ich zbyt zdrowymi, a dziennikarka podkreśla, że promowanie fast foodów to zamach na zdrowie dzieci i młodzieży.

Mata, czyli Michał Matczak, to dla wielu osób prawdziwe objawienie współczesnego rapu w Polsce. Nie da się ukryć, że młody wykonawca niemal z miejsca podbił krajowy rynek muzyczny, jego kontrowersyjny utwór "Patointeligencja" w zaledwie kilka dni został odtworzony 10 milionów razy, dziś sięga już granicy 56 milionów wyświetleń. Jego sukces w dużej mierze opierał się na kontrowersji, Mata opisywał między innymi zażywanie substancji psychoaktywnych, spożywanie alkoholu w szkole i przygodny seks. Paradoksalnie wpłynęło to na popularność rapera, który dla wielu stał się głosem zbuntowanego pokolenia oraz zyskał uznanie branży, otrzymując aż cztery statuetki Popkillerów. Dosyć powiedzieć, że Matczak jako pierwszy żyjący polski artysta w historii zgromadził ponad 2 miliony słuchaczy w serwisie Spotify.

O Macie ponownie zrobiło się głośno, ale nie z powodu kolejnego utworu, ale kampanii promocyjnej, w której wziął udział. Michał został bowiem twarzą restauracji McDonald's i reklamuje specjalnie skomponowany zestaw. Nie wszystkim ta współpraca przypadła do gustu, raper został zalany falą krytyki, zarzucono mu między innymi hipokryzję, sztuczny bunt, sprzedanie ideałów oraz oczywiście promowanie wśród młodzieży niezdrowych nawyków żywieniowych. Z tym ostatnim zarzutem zgadza się Katarzyna Bosacka, popularna dziennikarka skupiająca się na temacie zdrowego odżywiania.

Katarzyna Bosacka o jedzeniu promowanym przez Matę. Przeanalizowała skład posiłku

Na profilu Katarzyny Bosackiej na Instagramie pojawił się mocny wpis dotyczący posiłków promowanych przez Matę.

Od dzisiaj w McDonald's można kupić zestaw, który powstał we współpracy sieci z raperem - „Matą” Michałem Matczakiem. Mata to artysta, który bije rekordy popularności głównie wśród młodego pokolenia i tu pojawia się pytanie. Czy współpraca rapera z McDonald's i tym samym promowanie przez niego jedzenia typu fast food wśród młodzieży jest fair? Wątpliwe - napisała.

Bosacka postanowiła zrecenzować zestaw reklamowany przez Matę, korzystając z doświadczeń redakcyjnej koleżanki. Skrupulatnie przeanalizowała skład burgera, frytek oraz napoju.

- Po zakupie zestawu na paragonie pojawiły się wyszczególnione ceny produktów i co ciekawe cheesburger z potrójną zawartością mięsa kosztował tylko 5,10 zł... Aż strach pomyśleć, ile kosztowało wyprodukowanie takich 3 kotletów (...) matcha latte zawiera w porcji 241 kcal, 9,2 g tłuszczu i aż 36 g cukru, czyli... 7 łyżeczek! (...) Średnie frytki znajdujące się w zestawie zawierają 330 kcal, 16 g tłuszczu i prawie 1 g soli (...) Łącznie zestaw promowany przez Matę zawiera aż 1119 kcal - to połowa dziennego zapotrzebowania energetycznego dla nastolatka - wylicza.

Ekspertka od zdrowego żywienia nie ma wątpliwości, że Mata współpracując z siecią, może mieć wpływ na nawyki żywieniowe fanów.

- Każdy, kto promuje niezdrowe jedzenie, musi brać część odpowiedzialności za otyłość wśród dzieci. Amen - podsumowała.

A czy wam zdarza się jeść w popularnych sieciowych restauracjach serwujących fast food?