Zamknij

Mikołaj-gej w reklamie norweskiej poczty. Świąteczny spot podbija internet [WIDEO]

26.11.2021 15:31
Reklama Post Norway
fot. YouTube/Posten/Screen

Norweska poczta rozpoczęła niedawno swoją bożonarodzeniową kampanię, w ramach której do mediów trafił spot zatytułowany "Kiedy Harry spotkał świętego Mikołaja". W końcowej scenie oglądamy pocałunek bohaterów. Spot podbija sieć.

Norweska poczta opublikowała niedawno swój spot, będący elementem bożonarodzeniowej kampanii. Do mediów trafił krótki filmik, zatytułowany "Kiedy Harry spotkał świętego Mikołaja". Tytuł reklamy odnosi się do słynnej historii miłosnej, ukazanej w filmie "Kiedy Harry poznał Sally". Nie trudno się domyślić, że w reklamie także zobaczymy wątek miłosny.

Zobacz także: Karolina Korwin-Piotrowska bezlitośnie o filmie Dody: "Stylistyka kiczu na sprzedaż"

Mikołaj-gej w reklamie norweskiej poczty, która stała się hitem sieci

Reklama liczy blisko cztery minuty i jest już bardziej krótkometrażowym filmem, niż spotem reklamowym, szczególnie ze względu na sposób, w jaki sformułowany został przekaz. W filmie widzimy przypadkowe spotkanie dwóch mężczyzn, między którymi od razu pojawia się więź. Dalej obserwujemy, jak relacja się rozwija, aż wreszcie tytułowy Harry pisze do Mikołaja list, w którym w romantyczny sposób, cytując słowa piosenki Mariah Carey, wyznaje mu miłość: "Drogi Mikołaju, wszystko, czego chcę na Boże Narodzenie, to ty".

Skąd taki pomysł na reklamę? Przekaz jest prosty: Mikołaj może spędzić z Harrym więcej czasu, bo prezenty dostarczy za niego właśnie norweska poczta. Na końcu spotu mężczyźni się całują. Pojawia się hasło, które ujawnia prawdziwą intencję spotu: jest ona wyrazem obchodów 50-lecia legalizacji związków homoseksualnych w Norwegii: "W 2022 roku minie 50 lat, odkąd w Norwegii można legalnie kochać kogokolwiek zechcesz”.