Zamknij

"Squid Game": ile zarobił największy hit Netflix? Kwota powala

18.10.2021 08:14
Squid Game - Jung Ho-Yeon - kadr z serialu Netflix
fot. Everett Collection/East News

"Squid Game" to najpopularniejszy serial Netflix w historii platformy. Ile serwis zarobił na trzymającej w napięciu południowokoreańskiej produkcji?

Prawdopodobnie nikt nie przewidywał, że serial "Squid Game" odniesie aż taki sukces. Nie tylko stał się najchętniej oglądaną produkcją Netflix, ale również wygenerował spore zyski dla platformy. Ile zarobił południowokoreański serial?

"Squid Game": ile zarobił serial Netflix?

O tym, że "Squid Game" jest międzynarodowym fenomenem, nie trzeba chyba mówić nikomu, kto ma internet. Od kilku tygodni o produkcji jest głośno nie tylko w mediach, ale również na serwisach społecznościowych. Odniesienia do hitu Netflix pojawiają się w memach, reklamach i treściach tworzonych przez zwyczajnych użytkowników. 

Nic dziwnego, bo stworzony przez Hwanga Dong-hyuka serial, to trzymająca w napięciu opowieść z drugim dnem, która mimo różnic kulturowych, podbiła serca widzów z całego świata. "Squid Game" stał się najchętniej oglądaną produkcją Netflix, a co za tym idzie, przyczynił się do zwiększenia zarobków platformy. Jak podaje Deadline, wartość wpływu serialu wynosi dokładnie 891,1 milionów dolarów. Kwota została oparta na oglądalności "Squid Game" wśród abonentów Netflix.

Według informacji podanych przez ekspertów z dziedziny ekonomii produkcja serialu kosztowała Netflix 21,4 miliona dolarów. Biorąc pod uwagę, że "Squid Game" składa się z dziewięciu epizodów, koszt odcinka wynosił około 2,4 miliona dolarów. Oznacza to, że cały pierwszy sezon był tańszy w produkcji, niż kilka odcinków innego hitu platformy - "The Crown". Raport, na podstawie którego wyciągnięto powyższe informacje, ujawnił również, że całkowita liczba użytkowników uznawanych za widzów "Squid Game" wynosi 132 miliony osób. Warto jednak pamiętać, jak Netflix definiuje osobę, która obejrzała dany tytuł. Abonent w ciągu pierwszych 23 dni od premiery musi obejrzeć przynajmniej dwie minuty analizowanej produkcji. Tym samym południowokoreański serial pobił dotychczasowego rekordzistę - "Bridgertonów"

Według szacunków w ciągu 23 dni od premiery 89% widzów, którzy rozpoczęli oglądanie "Squid Game", około 117 milionów widzów, obejrzało co najmniej 75 minut serialu, a 66%, czyli 87 milionów widzów, widziało wszystkie odcinki. Podsumowując, widzowie spędzili ponad 1,4 miliarda godzin na oglądaniu wciągającego thrillera (dla porównania: przeciętne ludzkie życie liczy około 635 000 godzin). Powyższe liczby robią wrażenie i dodatkowo pokazują fenomen "Squid Game".

"Squid Game" sezon 2: kiedy premiera na Netflix? 

Chociaż na razie produkcja nie dostała oficjalnie drugiego sezonu, biorąc pod uwagę powyższe analizy, można śmiało założyć, że prędzej czy później zobaczymy nowe odcinki hitu Netflix. Pierwszy sezon "Squid Game" trafił na Netflix 17 września 2021 roku. W rolach głównych wystąpili Jung-jae Lee, Hae-soo Park, Ho-yeon Jung, Tripathi Anupam, Soo Oh-young oraz Ha-joon Wi. 

RadioZET.pl/Deadline