Zamknij

Netflix ogłasza radykalne zmiany. Mogą znacząco wpłynąć na odbiór wielu hitów platformy

20.10.2021 08:11
Netflix - logo
fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Sukces serialu "Squid Game" spowodował, że szefowie platformy Netflix zdecydowali się na wprowadzenie znaczących zmian w mierzeniu oglądalności swoich produkcji. Jak przełożą się one na badania wyników filmów i seriali?

Szefowie platformy Netflix postanowili, że czas zmienić sposób kategoryzowania swoich filmów i seriali jako obejrzane. Do podjęcia decyzji przyczynił się sukces "Squid Game" - najpopularniejszej produkcji serwisu w jego historii.

Netflix wprowadza radykalne zmiany przez "Squid Game"

Południowokoreańska produkcja stworzona przez Dong-hyuk Hwanga stała się nie tylko najchętniej oglądanym serialem, ale również w miesiąc po premierze zarobiła niemal miliard dolarów.

Jak podaje The Hollywood Reporter, sukces "Squid Game" przyczynił się do wdrożenia nowego systemu zliczania wyników oglądalności produkcji dostępnych na platformie Netflix. Przez ostatnie kilka lat usługa do pomiaru danych o oglądalności i zaangażowania odbiorców korzystała ze specyficznego wskaźnika odsłon. Dany tytuł był uznany za obejrzany, jeśli abonent włączył go na co najmniej dwie minuty.

Jednak w liście do akcjonariuszy serwisu streamingowego podsumowującym trzeci kwartał 2021 roku, szefowie Netflix ogłosili, że czas na zmiany w tej kwestii. Obecnie pod uwagę będzie brana całkowita liczba godzin oglądania danego tytułu w ciągu 28 dni od premiery.

Uważamy, że zaangażowanie mierzone liczbą godzin oglądania jest nieco lepszym wskaźnikiem ogólnego sukcesu naszych tytułów i zadowolenia użytkowników.

W tym samym dokumencie przedstawiciele Netflix stwierdzili również, że będą "bardziej regularnie" publikować wyniki oglądalności, aby szefowie i cała branża streamingowa "mogli lepiej mierzyć sukces w świecie transmisji strumieniowych".

Wygląda na to, że wprowadzony w 2019 roku wskaźnik oglądalności oparty na włączeniu dwóch pierwszych minut nie do końca się sprawdził jako wymierne źródło informacji na temat zaangażowania widzów. Wcześniej Netflix jako jedno wyświetlenie uważał obejrzenie przez jedno konto 70% filmu lub jednego odcinka serialu.

Nowa zmiana prawdopodobnie została wprowadzona w życie po szybkim sukcesie "Squid Game". Pierwszy sezon kosztujący jedynie 21,4 miliona dolarów, przyniósł zysk równy niemal 900 milionów dolarów. Według raportów Netflix dwie trzecie użytkowników ukończyło oglądanie serialu w ciągu 23 dni, generując 142 miliony wyświetleń w ciągu pierwszych 28 dni od premiery, co stanowi dwie trzecie z 213,56 milionów wszystkich istniejących subskrybentów Netflix. Ten wynik pobił poprzednie rekordy należące do filmu "Tyler Rake: Ocalenie" i serialu "Bridgertonowie", które uzyskały odpowiednio 99 milionów wyświetleń i 82 miliony wyświetleń w ciągu 28 dni od premiery.

"Squid Game" sezon 2: kiedy premiera na Netflix?

Chociaż na razie produkcja nie dostała oficjalnie drugiego sezonu, biorąc pod uwagę jego popularność, można śmiało założyć, że prędzej czy później zobaczymy nowe odcinki hitu Netflix. Pierwszy sezon "Squid Game" trafił na Netflix 17 września 2021 roku. W rolach głównych wystąpili Jung-jae Lee, Hae-soo Park, Ho-yeon Jung, Tripathi Anupam, Soo Oh-young oraz Ha-joon Wi.  

RadioZET.pl/The Hollywood Reporter