Zamknij

"Squid Game" najchętniej oglądaną produkcją Netflixa w dziejach! Koreański serial przebił wszystko

20.10.2021 12:00
Squid Game największy hit Netflix
fot. YOUNGKYU PARK/Netflix

"Squid Game" rozbił bank Netflixa! Koreański serial o diabolicznej grze pokonał w cuglach "Bridgertonów" i "Wiedźmina", a nawet największy filmowy hit serwisu - "Tyler Rake: Ocalenie", który obejrzało 99 milionów widzów.

"Squid Game" nie ma sobie równych. Wiedzieliśmy o tym już od jakiegoś czasu, ale teraz potwierdzają to twarde dane. Netflix ogłosił, że koreański hit przyciągnął przed ekrany aż 142 miliony widzów w ciągu pierwszych 28 dni od premiery. To o 60 milionów więcej niż w przypadku serialu "Bridgertonowie" (82 mln widzów), który dotychczas zajmował pierwsze miejsce na podium najchętniej oglądanych seriali Netflixa. To także o ponad 40 milionów więcej niż zgromadził największy hit wśród filmów serwisu -  "Tyler Rake: Ocalenie" (99 mln widzów), co czyni ze "Squid Game" najchętniej oglądaną oryginalną produkcję Netflixa w historii.

"Squid Game" najchętniej oglądaną produkcją Netflix w dziejach [WIDEO]

"Squid Game" osiągnął pierwsze miejsce w rankingach TOP 10 Netflixa w ponad 90 krajach. To kolejny po "Domu z papieru", "Lupinie" czy "Dark" nieanglojęzyczny serial streamera, który został doskonale przyjęty na całym świecie. W środę 13 października 2021 Netflix pochwalił się wynikami oglądalności "Squid Game" (wynoszącymi wówczas 111 mln subskrybentów), publikując specjalne wideo, w którym dziękuje widzom za uczynienie z serialu "numeru 1 na świecie". Tydzień później okazało się, że południowokoreański hit osiągnął jeszcze więcej! Obejrzano go w aż 142 mln domów.

Czemu "Squid Game" zawdzięcza swoją gigantyczną popularność?

Serial o 456 desperatach, którzy godzą się na udział w makabrycznym turnieju dziecięcych gier, stawiając na szali własne życie, by zdobyć główną nagrodę pieniężną, bije rekordy popularności z wielu powodów. Najistotniejsze to oczywiście niebanalny pomysł, wciągająca fabuła, aura tajemniczości, poziom brutalności i liczne kontrowersje związane z serialem, ale jest tu też spora zasługa samego Netflixa, bez której serial nie miałby szans wyznaczać trendów na całym świecie.

Gigant streamingowy od dłuższego czasu stawia na produkcje lokalne z różnych regionów świata, którym umożliwia globalny zasięg na skalę niespotykaną dotychczas wśród dostawców VOD. "Squid Game" miał szanse zdobyć szczyty rankingów w ponad 90 krajach dzięki inwestycji serwisu w przetłumaczenie serialu na ponad 30 języków, co dało mu jeszcze większy zasięg i przyniosło sukces na jeszcze większą skalę niż w przypadku wspomnianych już hitów "Dom z papieru" (Hiszpania) czy "Lupin" (Francja).

Wysiłki Netflixa, które umożliwiły osiągnięcie tak imponujących wyników oglądalności "Squid Game", docenił nawet Jeff Bezos - założyciel i prezes Amazona - pisząc na Twitterze:

Reed Hastings i Ted Sarandos oraz zespół Netflixa tak bardzo wiedzą, co robią. Ich strategia umiędzynarodowienia nie jest łatwa, ale oni sprawiają, że działa. Imponujące i inspirujące. (I nie mogę się już doczekać obejrzenia serialu.)

Jeff Bezos

Twórcą serialu "Squid Game" jest Dong-hyuk Hwanga. W rolach głównych występują Jung-jae Lee,  Ho-yeon Jung, Hae-soo Park, Tripathi Anupam, Soo Oh-young i Ha-joon Wi. Dotychczas powstał jeden sezon składający się z 10 odcinków. Wszystkie są dostępne na Netflix od 17 września 2021 roku.

RadioZET.pl/Deadline