Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Aga Kołodziejska
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Budweiser przerobił seksistowskie reklamy z lat 50. i 60. Teraz to kobieta ma moc i siłę

14.03.2019 14:38
xxx zet

Amerykański producent piwa Budweiser postanowił przerobić seksistowskie reklamy piwa z lat 50. i 60.  Teraz nowe grafiki Budweisera stawiają kobietę na pierwszym miejscu i pokazują kobiecą siłę i niezależność.

Przerobione reklamy Budweiser fot. Facebook.com/ budweiser

Budweiser przerobił seksistowskie grafiki

Kiedyś reklamy Budweisera był seksistowskie i pokazywały kobiety w roli służących mężczyzn. Na plakatach to właśnie panie nalewały panom piwo. Dominował schemat Kinder, Küche, Kirche (dzieci, kuchnia, kościół). Kobiety w reklamach eksponowały swoje wdzięki, albo jedynie uśmiechy się, podczas gdy mężczyznom powierzano zupełnie inne zadania.

Budweiser przerobił reklamy piwa fot. Facebook.com/ budweiser

Kobiety w materiałach Budweiser z lat 50. i 60.  grzecznie się uśmiechają, lub nalewają mężom piwo. Niedawno marka postanowiła to zmienić i przerobiła grafiki, które teraz pokazują kobiecą siłę i  niezależność. Na nowych grafikach Budweisera kobiety cieszą się życiem, piją piwo w towarzystwie mężczyzny, jak równy z równym i relaksują się w domu przy kuflu piwa.

Nowe grafiki są efektem współpracy z organizacją SeeHer, zajmującą się odpowiednim przedstawieniem kobiet w reklamach i mediach. Chcą pokazać, że panie nie muszą być przedstawiane w reklamach jako seksualny obiekt.

Zagłosuj

Lubisz pić piwo?

RadioZEt.pl/ SW

Oceń
Tagi