Coca-Cola wprowadzi do sprzedaży alkoholowego drinka

07.03.2018 12:10

Koncern Coca-Cola ogłosił, że pracuje nad wprowadzeniem do sprzedaży swojego pierwszego napoju alkoholowego. Jest to krok w kierunku większej dywersyfikacji sprzedaży.

Coca-Cola napój alkoholowy fot. Pixabay

Napój alkoholowy od Coca-Coli ma być wprowadzony na razie tylko na rynek japoński, gdzie konkurować będzie z dobrze znanym tam napojem Chu-Hi (mieszanka japońskiej wódki shōchū ze smakową wodą gazowaną). Dla koncernu jest to przełomowy krok i zamknięcie pewnej ery, ponieważ od ponad 125 lat produkuje jedynie napoje bezalkoholowe.

Drink od Coca-Coli ma mieć około 3-8 procent zawartości alkoholu. Jak twierdzi Jorge Garduno, prezes japońskiego oddziału firmy, jest to bardziej „eksperyment dla wąskiej grupy odbiorców” niż produkt masowy. „Nie eksperymentowaliśmy dotąd z kategorią napojów z niską zawartością alkoholu, ale jest to przykład, w jaki sposób staramy się wyjść poza nasze bazowe obszary sprzedaży” — mówi Garduno.

Specjaliści marki ocenili, że rynek japoński, gdzie napój Chu-Hi spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem i stał się alternatywą dla piwa, będzie dobrym polem do doświadczeń. Japończycy chętnie piją alkoholowe napoje smakowe, a na rynku konkuruje ze sobą kilka dużych marek, które przez cały czas eksperymentują z setkami różnych smaków. Coca-Cola widzi tam duży potencjał dla swojego produktu.

Zainteresowanie obszarem produktów alkoholowych jest konsekwencją zmieniającego się rynku i świadomości konsumentów. Wcześniej, by docierać do nowych konsumentów, Coca-Cola wprowadziła do sprzedaży swoje wody mineralne, soki i herbaty.

RadioZET.pl/bbc.com/SA

Oceń
Tagi