Słuchaj
Michał Korościel, Damian Michałowski
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Dolce&Gabbana zbojkotowane w Chinach. Rasistowska reklama domu mody? [WIDEO]

22.11.2018 13:45

Dolce&Gabbana ma spore problemy. Reklama, która miała promować produkty marki w Chinach, została uznana za rasistowską. Chińczycy nie kryją swojego oburzenia i nawołują do bojkotu produktów włoskiego domu modowego. Czy naprawdę spot jest tak obraźliwy?

Dolce&Gabbana zbojkotowane w Chinach. Rasistowska reklama domu mody? [WIDEO] fot. NICOLAS ASFOURI/AFP/East News

Dolce&Gabbana to jeden z największych włoskich domów mody. Założona w 1985 roku marka cieszy się popularnością na całym świecie. Jednak projektanci znani są również z kontrowersyjnych wypowiedzi. Zdarzyło im się nazwać dzieci poczęte metodą in vitro „syntetycznymi”, obrazili również wokalistkę Selenę Gomez. Teraz ponownie dom mody jest na celowniku opinii publicznej, a konsekwencje niezbyt trafnej kampanii reklamowej mogą być bardzo poważne.

ZOBACZ: Celebryci nawołują do bojkotu Dolce&Gabbana

DGNICOLAS ASFOURI/AFP/East News fot. NICOLAS ASFOURI/AFP/East News

Rasistowska reklama Dolce&Gabbana

Aby promować swoje produkty na rynku chińskim, Dolce&Gabbana uruchomiła kampanię reklamową „DG Loves China”. Wydaje się jednak, że specjaliści od marketingu podeszli do odbiorców w nieodpowiedni sposób. Reklamy, które opublikowano w sieci, uznane zostały przez Chińczyków za obraźliwe i rasistowskie W spotach modelka w kreacji D&G usiłuje jeść pałeczkami włoskie potrawy w dość nieporadny sposób. Seria filmików „Eating with Chopsticks” w założeniu miała być zabawna, jednak Chińczycy odebrali ją jako rasistowską i pokazującą ich naród jako hermetyczny i zacofany. Reakcja internautów była bardzo ostra. Poza niepochlebnymi komentarzami w sieci szybko pojawił się hasztag #BoycottDolce nawołujący do bojkotu produktów włoskiego domu modowego.

Skandal wywołany przez kampanię reklamową spowodował, że Dolce&Gabbana odwołało pokaz, który miał odbyć się w Szanghaju. Marka przeprosiła także swoich fanów i ogłosiła, że ich konto zostało zhakowane. Nie wiadomo, czy uspokoi to wzburzonych chińskich konsumentów.

RadioZET.pl/MF

Oceń