Tak postrzegane są współczesne sportsmenki przez społeczeństwo. Nowa reklama Nike oddaje hołd kobietom w sporcie

26.02.2019 13:39

Nike zaprezentowało spot reklamowy, w którym aż kipi od emocji. W filmie pokazane zostało postrzeganie sportsmenek przez społeczeństwo. Narratorką w najnowszym spocie jest Serena Williams.

Nike w najnowszej odsłonie oddaje hołd kobietom fot. Youtube.com

Nike oddaje hołd silnym kobietom

Nike ma na swoim koncie reklamy, które poprzez pryzmat sportu mówią o sprawach społecznych. W najnowszej odsłonie spotu pokazane są kobiety odnoszące sukcesy, przekraczające swoje granice, które muszą stawić czoła społeczeństwu, nie zawsze dobrze nastawionemu do kobiet uprawiających sport.

– Jeśli okazujemy emocje, mówi się, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy grać przeciwko mężczyznom, jesteśmy szalone. Jeśli marzymy o równych szansach, mamy urojenia. Kiedy jesteśmy zbyt dobre, „coś jest nie tak z nami”. A jeśli się wkurzamy, jesteśmy histeryczkami, zachowujemy się irracjonalnie albo po prostu jesteśmy szalone – słyszymy w reklamie.

Narrratorem w spocie reklamowym została tenisistka Serena Williams, natomiast w reklamie pojawiły się m.in. nastoletnia futbolistka Sam Gordon, gimnastyczka Simone Biles czy też reprezentantki amerykańskiej drużyny piłkarskiej.

Nike o kobietach dla kobiet

Nike przypomina o tym, jak w latach 60. kobietom zabraniano m.in. startować w maratonach oraz jak wielkie zdziwienie budzi Becky Hammon, trenerka w NBA. Dlatego hasło „Dream Crazier”

ma dawać do zrozumienia, że panie muszą sięgać dalej i wyżej niż mężczyźni, nie tylko ze względu na płeć.

 – Kobieta biegająca w maratonie była szalona. Kobieta, która boksowała, była szalona. [...] Kobieta konkurująca w hidżabie zmieniła swój sport. [...] Kobieta wygrywająca 23 tytuły wielkoszlemowe, mająca dziecko i wracająca po więcej... Szalona, szalona, szalona. Więc jeśli chcą cię nazwać szalonym, w porządku. Pokaż im, co potrafi szaleniec – mówi Serena Williams w najnowszym spocie marki.

Warto dodać, że najnowszy spot nawiązuje do reklamy z ubiegłego roku. W poprzedniej odsłonie pokazani zostali sportowcy, którzy doszli na szczyt ciężką pracą, ale musieli po drodze stawić czoła wielu problemom społecznym. W reklamie wystąpili m.in. sportowcy bez nóg czy uchodźcy z terenów objętych konfliktami zbrojnymi.

RadioZEt.pl/ SW

Oceń
Tagi