Słuchaj
Damian Michałowski, Michał Korościel
Damian Michałowski, Michał Korościel
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Lidl stworzył bota, który pomaga klientom wybrać wino

05.02.2018 16:30

Już niedługo do dyspozycji polskich klientów sieci Lidl będzie specjalny bot, który... pomoże im wybrać odpowiednie dla siebie wino.

Lidl wino fot. Pixabay

Od dawna sieć Lidl stara się wychodzić swoim klientom naprzeciw, wprowadzając do swojej oferty ciekawe produkty. Strzałem w dziesiątkę było wprowadzenie bogatej kolekcji win. Jedno z nich okrzyknięto nawet mianem najlepszego wina na świecie. Mowa o Fortezza Dei Colli Chianti Classico Reserva, które dostało „Oscara świata wina”.

Teraz sieć Lidl idzie jeszcze dalej i wprowadza bota, który będzie pomagał klientom w wyborze wina. Na razie Margot, bo tak nazywa się bot, pomaga jedynie klientom Lidl UK, ale już niebawem ma być dostępny w Polsce. Jak mówi Margot, jej zadaniem jest dopasowanie wina do potrzeb klienta z uwzględnieniem regionu, szczepów winogron, ceny, rodzaju wina, ceny, a także dania, do którego zamierzamy je zaserwować. „Rozmowę” z botem prowadzimy za pomocą czata. Margot najpierw analizuje nasze preferencje, a następnie pokazuje listę win, które będą im odpowiadać.

Pomysłodawcy bota wyjaśniają, że będzie on bardzo pomocny dla tych klientów, którzy cenią sobie dobre wina, ale mają problemy z wyborem tego najbardziej odpowiedniego dla siebie.

RadioZET.pl/metro.co.uk/SA

Oceń
Tagi