Słuchaj
Robert Karpowicz, Marcin Sońta , Aga Kołodziejska
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Mateusz Ptaszyński
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Lidl w ogniu krytyki. Wszystko przez koszule w paski, przypominające internautom "obozowe pasiaki"

18.02.2019 16:46

Niemiecki dyskont Lidl znalazł się w ogniu krytyki swoich fanów, po tym, gdy do sklepów trafiły koszule w paski, kojarzące się niektórym z obozowymi pasiakami z Auschwitz. Lidl się broni, tłumacząc, że koszule w paski to klasyka w modzie od wielu lat.

Koszule w paski Lidla wywołały skrajne emocje fot. Twiiter.com/ Hubert Grzegorczyk

Internautom nie przypadły do gustu koszule Lidla

Paski to jeden z najpopularniejszych motywów w modzie, który święci triumfy od lat. Nic dziwnego, że mnóstwo marek, a tym sieciówek ma je w swojej ofercie. W końcu koszule w paski pasują do codziennych stylówek, a i dobrze również wyglądają w wersji eleganckiej. Niestety te, które wprowadził do swojej oferty Lidl, nie przypadły do gustu fanom.

Damskie koszule w niebieskie paski, które kosztują niecałe 50 złotych przypominają niektórym ubrania jak z obozu koncentracyjnego w Auschwitz. Na reakcję nie trzeba było długo czekać - niektórzy internauci już zapowiadają bojkot niemieckiego dyskontu.

 – Po wypuszczeniu linii koszul do złudzenia przypominających obozowe pasiaki rodem z Auschwitz możecie się spodziewać z mojej strony jedynie bojkotu konsumenckiego, do czego również zachęcam innych. To skandal! – pisali fani.

Koszule w paski oburzyły polityków

Mało tego, na pasiaste ubrania zareagowali też politycy. Karol Szymura, radny z Rybika zareagował w sieci dość emocjonalnie.  – Wydaje mi się, że coś tu podąża w złą drogę. Jeśli sprzedaje się pod nazwą koszula coś łudząco przypominającego więzienne pasiaki z Niemieckich Obozów Śmierci w Lidlu. Jako wnuk jednego z więźniów, jestem oburzony  – napisał Szymura.

Krytycznych komentarzy było więcej. A jak na nie zareagował Lidl? Dyskont podkreślił, że koszule w paski to klasyka w modzie biznesowej.  – Koszula w paski jest klasykiem mody biznesowej, oferowanym przez wiele sklepów odzieżowych na rynku. Błękitno-białe paski jest to stały motyw, który powraca w bardzo wielu kolekcjach i promowany był i jest przez większości domów mody - co więcej motyw ten jest lubiany przez klientki. Przykro nam, że ten wzór wywołam u ciebie takie skojarzenia. Zapewniamy, że nie było to naszą intencją – tłumaczy się Lidl.

Warto podkreślić, że to nie pierwszy raz, gdy koszule w paski o podobnym fasonie wzbudzają skrajne emocje. W 2017 roku internauci, w tym też Filip Chajzer skrytykował koszulę H&M.  –  H&M, naprawdę?  pytał złośliwie Chajzer.

Rozlicz PIT za darmo z Fundacją Radia ZET

RadioZET.pl/ Wirtualnemedia.pl/ SW

Oceń
Tagi