Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Aga Kołodziejska
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Marcin Wojciechowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Muzeum? Żebyś wiedział! Kampania Muzeum Narodowego w Poznaniu hitem!

10.05.2018 20:35

Poznańskie Muzeum Narodowe znalazło oryginalny sposób na walkę o zainteresowanie odwiedzających. W sieci pojawiły się wyjątkowe spoty promocyjne, które stały się prawdziwym hitem.

Kampania muzeum w Poznaniu fot. Screen

Cztery spoty, które opublikowane zostały m.in. na Facebooku w ramach kampanii „Muzeum? Żebyś wiedział!”, szybko przyciągnęły zainteresowanie. Widzom spodobał się oryginalny i dowcipny pomysł.

Bohaterzy materiałów są różni: w pierwszym to dwie koleżanki, które rozmawiają o płci przeciwnej, w drugim ojciec i jego umięśniony syn, w trzeciej dwaj mężczyźni oglądający zdjęcie kobiety kochającej się w Monecie, a w ostatnim trzy panie w różnym wieku: matka, córka i wnuczka, z których ta najstarsza jest umierająca – ale do czasu. Każdy z filmików ma zabawną pointę i kończy się „oczkiem” pracownika muzeum.

Muzeum? Żebyś wiedział — hitem w sieci

To drugi filmik, z ojcem i synem „pakerem” cieszy się największą popularnością. Tylko na YouTube został wyświetlony ponad 27 tysięcy razy (pozostałe mają nie więcej niż 5 tys.)

— Na początku byliśmy trochę przerażeni. Zaczęliśmy kampanię od klipu z rzeźbą i Malczewskim. Zebrał on najwięcej dziwnych komentarzy, nie zawsze zrozumiałych. Bardzo ten klip niektórych oburza. Zdziwiło nas to. Teraz jednak jesteśmy szczęśliwi, bo wiemy, że to był trafiony pomysł. Tak duża liczba odsłon i pozytywnych komentarzy pod filmami bardzo nas cieszy — powiedziała w rozmowie z Wirtualną Polską Aleksandra Sobocińska, rzecznik prasowy muzeum.

Jak wskazuje Sobocińska, zamiarem twórców kampanii było ukazanie muzeum jako miejsca, w którym też można zachować poczucie humoru. Symbolem tego jest strażnik puszczający oko.

— To jest miejsce przyjazne, dla młodych i starych. Że nie należy się bać muzeum — mówi rzecznik.

Oto najpopularniejszy spot kampanii. Naszym zdaniem również najzabawniejszy, ale ten z kobietą lubującą się w Monecie jest równie dowcipny.

RadioZET.pl/WP/SA

Oceń