Słuchaj
Damian Michałowski, Michał Korościel
Konrad Piasecki
Damian Michałowski, Michał Korościel
Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

#NieJestesSama — o co chodzi w tej kampanii?

02.02.2018 16:01

„Statystycznie jedna z trzech twoich znajomych miała aborcję” — informują billboardy w największych polskich miastach. Ruszyła kampania #NieJesteśSama. O co w niej chodzi?

Nie jesteś sama kampania aborcja fot. Instagram

Kampania społeczna „Nie jesteś sama”, której organizatorami są stowarzyszenia Aborcyjny Dream Team oraz Kobiety w sieci, to pierwsza tego typu inicjatywa edukacyjna. Skierowana jest do kobiet, które dokonały aborcji, ale nie tylko one są jej odbiorcami. Pomysłodawcom akcji zależy nie tylko na solidaryzowaniu się z kobietami, które przerwały ciążę, ale również na dotarciu do społecznej świadomości i ukazaniu aborcji jako zabiegu, który dotyczy w naszym kraju statystycznie jednej na trzy kobiety.

Oznacza to, że nawet mimo tego, że wydaje się nam, że nie znamy osoby, która dokonała aborcji, to jednak w praktyce może to dotyczyć naszej siostry, mamy, koleżanki czy kuzynki.

#NieJesteśSama - o co chodzi w tej akcji?

„Nasza akcja to nie tylko odpowiedź na krwawe, kłamliwe i szokujące billboardy organizacji anti-choice. To przede wszystkim sygnał solidarności ze wszystkimi, które przerwały lub kiedyś przerwą ciążę. Statystycznie 1 na 3 kobiety ma doświadczenie aborcji, ale z powodu obawy przed krytyką i odrzuceniem milczymy na temat tych doświadczeń. Mówienie o doświadczeniu aborcji jest kluczowe, żeby wreszcie zmienić język i sposób narracji. Chcemy rozpocząć publiczną debatę, której centralnym punktem jest pokazanie aborcji jako powszechnego doświadczenia. Aborcyjne billboardy #NieJesteśSama to symboliczne zapełnienie przestrzeni prawdą na temat przerywania ciąży. Wierzymy, że w ten sposób jesteśmy w stanie zmieniać negatywne przekonania o aborcji!” — mówią organizatorki akcji.

Środki na kampanię zostały zebrane w zbiórkach społecznych i w całości sfinansowały billboardy, które pojawiły się w sześciu miastach Polski: Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie i Gdańsku. Akcja potrwa przez cały luty.

RadioZET.pl/SA

Oceń