Polacy pokochali ten alkohol. Szczególnie jeden rodzaj!
20.01.2018 12:05''W ubiegłym roku wypiliśmy wina za 2,5 mld złotych - pisze portal wyborcza.biz. Wśród Polaków wzrosła świadomość zdrowego trybu życia, dlatego zamiast picia wódki, chętniej sięgamy po lampkę wina.

– Szacuję, że w 2017 roku cały rynek wina przekroczył 2,5 mld zł. To wzrost o jakieś 6 punktów procentowych w porównaniu z 2016 – mówi Robert Ogór, prezes Ambry, największego w Polsce producenta, importera i dystrybutora win.
Skąd nagła zmiana preferencji alkoholowych wśród Polaków? Może to wynikać z chęci prowadzenia zdrowego trybu życia. Czasy, w których upijaliśmy się do nieprzytomności przemijają. Pije się po to, by miło porozmawiać i przyjemnie spędzić czas. Wino kupują coraz częściej kobiety.
– Wreszcie wino jest kategorią awansu społecznego. Zresztą nie tylko w Polsce, ale w również w całej Europie Północnej. Jeśli ktoś je pije, to znaczy, że aspiruje do innej klasy społecznej. Albo przeniósł się do innej klasy społecznej – argumentuj Ogór.
W 2017 roku wzrosła – o ponad 10 punktów procentowych – sprzedaż win musujących, przede wszystkim prosecco. Oprócz sylwestra, ludzie chcą je pić wiosną oraz latem - pisze wyborcza.biz.
RadioZET.pl/wyborcza.biz/DG