Słuchaj
Robert Karpowicz, Marcin Sońta , Aga Kołodziejska
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Mateusz Ptaszyński
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

To dlatego nie awansujesz! Specjalistka zdradza powody

11.04.2018 12:45

Zdarza się, że mimo wielu lat spędzonych w jednej firmie, podczas których pracujemy wydajnie, nie otrzymujemy propozycji awansu. Dlaczego?

ZOBACZ TEŻ: Co studiować, by dobrze zarabiać?

Praca fot. Pexels

Karen Gately, specjalistka ds. HR, powiedziała w rozmowie z „Daily Mail”, że jest przekonana o tym, że duża część pracowników sama jest odpowiedzialna za brak awansu.

Przez jakie błędy sami odbieramy sobie szansę awansu?

Skupianie się na negatywnych rzeczach

Jeśli zdarzyło się dziewięć dobrych rzeczy i jedna zła, to pamiętasz wyłącznie o tej złej? — Jeśli ciągle mówisz o przeszkodach, które spotykasz po drodze, to oznacza, że nigdy nie szukasz rozwiązań — powiedziała Karen.

Zdaniem specjalistki powinniśmy przestać myśleć wyłącznie o negatywach, a skupić się na celach, które chcemy osiągnąć.

Nieumiejętność budowania relacji

„Ludzie mają skłonność do zamykania się we własnej bańce i niepatrzenie na innych wokół” — twierdzi Karen i dodaje, że powinniśmy zwracać uwagę na to, by budować relacje zarówno z przełożonymi i podwładnymi, jak i osobami, z którymi jedynie współpracujemy. Dotyczy to zwłaszcza szefów, którzy często zwracając uwagę na swoje korzyści, zapominają o potrzebach swoich pracowników.

Niewłaściwe zarządzanie energią

Zdaniem Karen ludzie często pracują zbyt ciężko, przez co nie wykorzystują czasu efektywnie. To prowadzi do wypalenia zawodowego. Pierwszym jego symptomem jest narastające zmęczenie organizmu. Brak równowagi między życiem zawodowym a prywatnym powoduje, że ludzie stają się wyczerpani i zmęczeni. — Zasada numer jeden to walka z wiecznym byciem zajętym. Wiele osób wychodzi z założenia, że musi być zajętych przez cały czas, a to błąd — zdradziła Karen.

Niemówienie o swoich potrzebach

„Wiele osób siedzi cicho, mimo że ma sporo do powiedzenia — twierdzi Gately. — Regularne zabieranie głosu sprawi, że inni będą postrzegać się w kategoriach przyszłego lidera — uważa Gately. — Najlepszym sposobem, aby się odezwać, jest powstrzymanie emocji. Jeśli masz zamiar przedstawić argumenty, muszą być jak najbardziej racjonalne, dlatego trzymaj nerwy na wodzy — poradziła.

RadioZET.pl/SI

Oceń