Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Aga Kołodziejska
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Marcin Wojciechowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Nowy trend w Polsce: wegańskie „ryby i owoce morza”

14.08.2018 12:18

Niedawno na polskim rynku pojawiła się roślinna alternatywa dla czerwonego mięsa. Teraz przyszedł czas na wegańskie „ryby i owoce morza”. Czy nowy trend zyska popularność?

wegańskie i wegetariańskie fot. Pixabay

Polska jest jednym z krajów, w których diety bezmięsne lub wykluczające wszelkie produkty odzwierzęce – a więc wegetariańskie i wegańskie – cieszą się coraz większą popularnością. Odsetek osób, które zdecydowały się na zmianę stylu odżywiania, szybko rośnie, co przekłada się na wprowadzanie do sklepów nowych produktów odpowiadających wegetarianom i weganom. Niedawno pisaliśmy o tym, że sieć Netto wprowadza roślinną alternatywę dla czerwonego mięsa. Teraz przyszedł czas na zamiennik mięsa ryb i krewetek.

Wegańska „ryba” w Polsce

Jak informuje Puls Biznesu, na polskim rynku pojawić się ma wegański „tuńczyk” na bazie soi czy wegański „łosoś” od BioPlanet. Jak wyjaśnia Sylwester Strużyna, szef BioPlanet, choć w Polsce nadal to rynek bardzo niszowy, to jednak nie można pominąć jego potencjału. Grupa odbiorców stale się powiększa, choć wyraźnie jest większa w zachodniej części kraju.

„Na całym świecie 5% wszystkich produktów spożywczych i napojów wprowadzonych na rynek w okresie od lipca 2017 r. do czerwca 2018 r. to produkty wegańskie, a 11% – wegetariańskie. Podczas gdy liczba wegetariańskich debiutów była względnie stabilna w ciągu ostatnich kilku lat, wegańskich natomiast w ciągu ostatnich pięciu lat wzrosła ponad dwukrotnie” – informuje serwis dlahandlu.pl.

Wegańskie „ryby i owoce morza” to produkty na bazie białka roślinnego, które przypominają wędzone plastry łososia, tuńczyka w puszce czy krewetki – wyjaśnia Puls Biznesu.

RadioZET.pl/SA

Oceń
Tagi