Zamknij

Bank ostrzega przed nowym OSZUSTWEM. Podszywają się pod popularną usługę. Sprawdźcie, jak się chronić

Redakcja
28.01.2019 12:55
Bank ostrzega przed nowym OSZUSTWEM. Podszywają się pod popularną usługę. Sprawdźcie, jak się chronić
fot. Shutterstock

Nowe oszustwo tym razem zostało wymierzone w polskich klientów banków. Getin Bank ostrzega użytkowników, aby nie dali się nabrać na fałszywe potwierdzenia płatności i zawsze dokładnie sprawdzali nadawcę podejrzanych wiadomości e-mail. Sprawdźcie, czy do was też taką wysłano!

Oszuści podszywają się pod Przelewy24

To nie pierwszy raz, kiedy oszuści próbują nas nabrać, podszywając się pod popularne instytucje lub usługi. Tym razem wpadli na pomysł, by wysyłać fałszywe potwierdzenia płatności dokonanych za pośrednictwem usługi Przelewy24. Przed nowym oszustwem ostrzega m.in. Getin Bank i właściciel serwisu Przelewy24, firma PayPro SA. W wysłanym mailu ukryto link prowadzący do strony, z której może zostać automatycznie pobrane złośliwe oprogramowanie. 

Zobacz także

Zobacz także

shutterstock_610609424
fot. Shutterstock

Nowa kampania phishingowa oszustów

Jest głównie wymierzona w tych, którzy często dokonują zakupów przez internet. Takim osobom łatwo zasugerować, że pominęli jakąś płatność – dzięki temu wiele z nich odruchowo może kliknąć zawirusowany link w wiadomości, aby sprawdzić, czy aby na pewno wszystkie szczegóły transakcji się zgadzają. Dokładnie o to chodzi oszustom, którzy w ten sposób próbują uzyskać dostęp do waszych prywatnych danych, takich jak m.in. dane dostępowe do systemów bankowości elektronicznej, z których korzystacie.

Zobacz także

ING Bank Śląski ostrzega swoich klientów

Złodzieje na cel wybierają zazwyczaj klientów najpopularniejszych banków w Polsce. Przed phishingiem, czyli właśnie podszywaniem się pod bank czy inną usługę, ostrzegał ostatnio również ING Bank Śląski. „Mailem lub SMS-em wysyłają link od fałszywej strony płatności internetowych (np. łudząco podobnej do stron PayU, DotPay). Strona płatności linkuje z kolei do fałszywych stron banków. Jeśli zalogujesz się na fałszywej stronie banku, a następnie podasz SMS z hasłem do autoryzacji – możesz stracić wszystkie pieniądze z konta” – tłumaczono na stronie banku. Wystarczy, że oszuści uzyskają dostęp do waszego konta nawet na parę minut. W tym czasie zdążą już dodać do niego tzw. Odbiorcę Zaufanego, który będzie mógł autoryzować transakcje nawet bez waszej wiedzy. Wtedy niestety niewiele już trzeba, abyście stracili wszystkie pieniądze. 

przelewy24
fot. Przelewy24/mat. prasowe/ Tak wygląda oryginalne potwierdzenie dokonanej transakcji

Jak się chronić? Najlepiej bardzo uważnie porównywać treść otrzymywanych wiadomości z tymi, jakie otrzymywaliście wcześniej od banku czy konkretnej instytucji. Nawet najmniejsza różnica powinna zwrócić waszą uwagę – wtedy najlepiej skonsultować sprawę za pośrednictwem infolinii banku. 

RadioZET.pl/źródło:Bankier.pl/AG