Zamknij

Duże zmiany na YouTube. Nie wszystkim się spodobają!

Redakcja
29.05.2018 15:42
Duże zmiany na YouTube. Nie wszystkim się spodobają!
fot. Pixabay

YouTube oficjalnie przyznał się do sporych zmian w sposobie działania swoich algorytmów. Testowane rozwiązanie przypomina te, jakie wcześniej wprowadził Instagram. Youtuberzy protestują: „to zmniejsza nasze szanse na oglądalność”.

YouTube wprowadza duże zmiany

To już oficjalne – YouTube przyznał, że eksperymentuje ze sposobem działania swoich algorytmów. Testowane zmiany to w zasadzie podobny plan przebudowania feedu, jaki próbował przeprowadzić Instagram. Użytkownicy nie zachwycili się jednak nową metodą wyświetlania treści. Ich prośby o powrót do chronologicznej kolejności wyświetlania postów mogą się więc znowu powtórzyć, tym razem w wypadku YouTube.

TO TRZEBA WIEDZIEĆ: YouTube Premium – nowy, droższy YouTube Red coraz bliżej Polski

YouTube przeprowadzał testy w tajemnicy

Trzeba przyznać, że firma starała się, aby testowane rozwiązanie nie rzucało się w oczy. Próby nowych algorytmów przeprowadzano więc po cichu, w obawie przed protestami niszowych youtuberów walczących o każdą odsłonę swoich treści. To właśnie oni wymusili w końcu na YouTube przyznanie się do majstrowania przy feedzie. Wielu z nich zaczęło po prostu narzekać na to, że ich filmy nie wyświetlają się ich subskrybentom, mimo że powinno się to dziać w kolejności chronologicznej. Temat szybko podjęli też prowadzący znacznie popularniejsze kanały, liczące nawet po 6 milionów subskrybentów. YouTube najwyraźniej nieźle ich wystraszył...

Nowe algorytmy YouTube

Użytkownicy platformy dotychczas polegali na prostym systemie. Aby być na bieżąco z ulubionymi twórcami, wystarczyło co jakiś czas wytrwale przescrollować feed i po kolei sprawdzać wybrane wideo. Tymczasem nowy sposób pracy algorytmów sprawia, że kolejne treści wyświetlają się nieco losowo... Choć mają być dobierane na zasadzie naszych preferencji, to w praktyce wielu narzeka, że nowy feed tylko utrudnia im korzystanie z zasobów platformy. Kanały ulubionych youtuberów i tak trzeba odwiedzać osobno i samodzielnie przeglądać publikowane przez nich ostatnio filmy. Dokładnie to drażni nawet najbardziej oddanych fanów Instagrama.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ:

YouTube Music: wszystko, co musicie wiedzieć

Nowa odsłona YouTube Kids? Algorytmy mają zastąpić ludzie

Polski pilot gwiazdą YouTube. Pokazuje swoją pracę „od kokpitu”

„Testy wykonywano na niewielkiej grupie osób”

Przyciśnięci do ściany przedstawiciele technologicznego giganta tłumaczą, że nie planują na stałe zastępować chronologicznego sposobu wyświetlania treści nowym. Twierdzą, że eksperyment był przeprowadzany na „niewielkiej grupie osób” i to tylko jedno z rutynowych badań nad potencjalnymi ulepszeniami serwisu. Co jednak najciekawsze, według wyników testów łączny czas spędzany przez użytkowników na oglądaniu filmów był znacznie dłuższy w przypadku nowego feedu. To przy okazji zdradza też nowy cel firmy, która nie chce już koncentrować się na liczbie odsłon. Ich nowym założeniem na drodze do dopieszczenia oferty proponowanych treści jest śledzenie tego, ile czasu użytkownicy poświęcają poszczególnym materiałom. Niegłupie – szczególnie jeśli pomyślimy o rozwiązaniu w kontekście płatnej wersji serwisu, YouTube Premium czy nowej usługi YouTube Music.

RadioZET.pl/AG

MAMY TEŻ DLA CIEBIE:

YouTube będzie przeszkadzał w słuchaniu muzyki reklamami

YouTube jest już nastolatkiem! Tak wyglądało pierwsze wideo

Strzelanina w siedzibie YouTube: Napastniczka nienawidziła firmy przez zasady monetyzacji

Najczęściej oglądane teledyski w historii. Znasz je wszystkie? [TOP 10]