Zamknij

Instagram: Już niedługo wasz profil się zmieni. Sprawdźcie, jakie nowości szykują! [SONDA]

Redakcja
22.11.2018 18:36
Instagram: Już niedługo wasz profil się zmieni. Sprawdźcie, jakie nowości szykują! [SONDA]
fot. Shutterstock

Instagram szykuje dla nas sporo nowości! Zmieni się wygląd profili użytkowników - sekcje mają być o wiele bardziej przejrzyste i proste w nawigacji. Zaprezentowane innowacje mają być wdrażane stopniowo, a pierwsze zmiany mamy zacząć zauważać już podczas nadchodzących tygodni. Uwaga, mają być zbierane opinie od użytkowników! Jeśli zauważycie u siebie nowy profil, oznacza to, że wybór tym razem padł na was.

Instagram wdraża nowe sekcje profilowe

Na razie w formie testów - będą pojawiać się u wybranych użytkowników (niestety kryteriów wyboru nie zdradzono), którzy zostaną też poproszeni o opinię na temat wprowadzanych zmian. Jeśli nowa forma wizualna profili nie przypadnie użytkownikom do gustu, Instagram będzie pracować nad projektem dalej. Czy innowacja wiąże się z niedawnym odejściem założycieli Instagrama z firmy? To bardzo możliwe - w kuluarach spekulowano o prawdopodobnym konflikcie pomiędzy Kevinem Systromem, Mikem Kriegerem a Markiem Zuckerbergiem. Miał dotyczyć wizji przyszłości aplikacji, która nie pasowała do początkowych założeń twórców Instagrama. Redesign aplikacji może więc być sposobem na zatuszowanie postępujących podobieństw pomiędzy Instagramem a Facebookiem, obecnym właścicielem firmy. Jak to ma wyglądać? Przedstawiono trzy zrzuty ekranu, dzięki czemu możemy podejrzeć przygotowane zmiany. 

3_up_EN_en1
fot. Instagram mat. prasowe

Zobacz także

Zobacz także

Zobacz także

Instagram: "Zapytamy użytkowników o zdanie"

W zapowiadającym zmiany wpisie na swoim blogu Instagram podkreślił, że choć wygląd sekcji profilowej się zmieni, zamieszczone przez użytkowników zdjęcia i filmy nie ulegną żadnym modyfikacjom. Nam najbardziej spodobała się zmiana podglądu obserwujących nas użytkowników i tych, których to my obserwujemy. Jest przejrzyściej, niż było, a nowy wygląd głównej sekcji profilowej to wyraźny sygnał, że gigant chce, abyśmy przestali się skupiać głównie na "liczniku" obserwujących. Czy aplikacja ma szansę stać się znowu miejscem wymiany doświadczeń, a nie sponsorowanych treści? Wprowadzenie reklam było pierwszym zwiastunem tego, że Instagram przestaje być bardziej prywatną od facebookowego konta przestrzenią, za to staje się kolejną platformą służącą do promocji swojej twórczości czy usług. Odwrócenie tej tendencji może być trudne i na pewno wymagałoby większych zmian niż nowa forma wizualna aplikacji. Jednak to krok w dobrą stronę, a dorzucenie dodatkowej zakładki IGTV do profilu to sygnał, że platforma wie, co obecnie najbardziej trzyma przy niej jej wiernych fanów - treści wideo.

RadioZET.pl/źródło:Instagram;TheVerge/AG

Zobacz także

Zobacz także