Zamknij

MasterCard ochroni klientów przed niechcianymi płatnościami. To wam się spodoba

Redakcja
17.01.2019 16:01
MasterCard ochroni klientów przed niechcianymi płatnościami. To wam się spodoba
fot. Shutterstock

MasterCard ogłosiło zmianę w regulaminie, dzięki której unikniecie niechcianych płatności. Firmy nie będą już mogły automatycznie obciążać waszego konta po zakończeniu darmowego okresu próbnego dla danej usługi. Nowość wyjaśni też inne wątpliwości związane z cenami płatnych subskrypcji. To się nazywa dobra zmiana!

MasterCard pomoże uporządkować płatności

Zdarzyło wam się zapomnieć o anulowaniu automatycznego przedłużenia subskrypcji po zakończeniu darmowego okresu próbnego? To niestety częsty przypadek. Od teraz MasterCard pomoże uporządkować płatności, zapobiegając podobnym sytuacjom w przyszłości. Zmiany w regulaminie firmy sprawią, że usługodawcy tacy jak np. Netflix nie będą już mogli automatycznie obciążać waszego konta. Aby tak się stało, będą zmuszeni poinformować was o tym odpowiednio wcześniej. To jeszcze nie wszystko!

Zobacz także

Zobacz także

Zapomnieliście anulować płatną subskrypcję? To już nie problem

Jeśli przy aktywacji usługi podacie dane swojej karty MasterCard, po zakończeniu darmowego okresu próbnego dany usługodawca będzie musiał poinformować was drogą mailową lub SMS-em o zbliżającej się pierwszej płatności. Wiadomość będzie także musiała zawierać konkretną nazwę właściciela spółki, świadczącej zamawianą usługę oraz informacje dotyczące wysokości miesięcznej opłaty za nią, a także warunki, na jakich można w dowolnej chwili anulować subskrypcję. 

Zobacz także

Zobacz także

Usługodawcy będą musieli uprzedzać o podwyżkach cen

Jeśli słyszeliście o świeżo ogłoszonej podwyżce cen Netflixa w Stanach Zjednoczonych (spokojnie, polskie ceny pozostają takie same), MasterCard zamierza i w tym wypadku zmienić zasady, na jakich klienci mają być informowani o podobnych sytuacjach. Jeśli płatność za usługę odbywa się za pośrednictwem podpiętej karty MasterCard, usługodawca będzie musiał wysyłać wiadomość zawierająca dokładną datę zmiany ceny i jej nową wysokość. Wszystko w trosce o to, aby klienci nie zostali zmuszeni do nieświadomego ponoszenia dodatkowych kosztów. 

RadioZET.pl/źródło:Engadget;TheVerge/AG

Zobacz także