Zamknij

Office pozwala na pisanie tekstu za pośrednictwem naszej mowy

Redakcja
21.06.2017 12:30
Office pozwala na pisanie tekstu za pośrednictwem naszej mowy
fot. Microsoft

Dzięki nowej wtyczce przeznaczonej dla pakietu biurowego Office, wykorzystamy funkcjonalność sztucznej inteligencji Cortana do zapisywania naszych słów w dokumentach, prezentacjach i poczcie elektronicznej.

Prócz standardowego przekazywania treści do zapisania przez wspomaganą przez sztuczną inteligencję wtyczkę do notowania, będziemy mogli wykonać jeszcze kilka innych "sztuczek".

Wydanie odpowiedniej komendy pozwoli na zarządzanie miejscem, w którym zapisywany będzie tekst - np. "new line" - to rozpoczęcie od nowej linii, "delete" - skasuj lub "stop dictation" - zatrzymaj notowanie. Można również podawać informację o wstawieniu znaków przestankowych, co narzędzie powinno rozpoznać i wstawić odpowiedni znak do zapisanego tekstu.

Narzędzie dodatkowo wspiera tłumaczenie w czasie rzeczywistym, pozwalając na przykładowo dyktowanie tekstu w języku angielskim, a zapisywanie go po francusku. Obecnie wspieranych przez wtyczkę jest 20 języków, które można przetłumaczyć na 60 różnych wersji językowych.

Dodatek jest dostępny do wykorzystania w Microsoft Word, Outlook i Powerpoint wchodzących w skład pakietu biurowego Office 2013 i nowszych. Dodatkowo do działania wymagany jest system Windows 8.1 lub nowszy, a więc posiadacze urządzeń z systemem MacOS na razie z nowego dodatku nie skorzystają.

Microsoft Dictate jest na razie dostępny w ramach programu Garage, gdzie firma umieszcza swoje nowe, wciąż dopracowywane projekty, które dopiero w przyszłości doczekają się bardziej oficjalnej prezentacji i wdrożenia na rynek.

RadioZet.pl/AM

QUIZ: Co wiesz o firmie Microsoft?
Rozwiąż quiz

QUIZ: Co wiesz o firmie Microsoft?

QUIZ: Co wiesz o firmie Microsoft?

Jaką popularną platformę do czatu Microsoft wykupił w 2011 roku?