Zamknij

"Żeby Cię lepiej widzieć": W te święta odłóż telefon i bądź z bliskimi. Gwiazdkowy spot Empiku wzrusza! [WIDEO]

Redakcja
20.11.2018 15:49
"Żeby Cię lepiej widzieć": W te święta odłóż telefon i bądź z bliskimi. Gwiazdkowy spot Empiku wzrusza! [WIDEO]
fot. Empik mat. prasowe

W sieci właśnie pojawił się nowy spot świąteczny Empiku z Czerwonym Kapturkiem i innymi bajkowymi postaciami w roli głównej. "Żeby Cię lepiej widzieć" przypomina, co jest ważne w Świętach Bożego Narodzenia i dlaczego wszyscy czasem powinniśmy odłożyć telefon i tablet na bok. W te święta bądźcie z bliskimi!

Reklama świąteczna Empiku. "Żeby Cię lepiej widzieć"

Czerwony Kapturek nie ma szczęścia w tej opowieści. Jaś i Małgosia są tak zajęci grą "w cukierki", że nie mają nawet czasu zjeść tych prawdziwych, nie mówiąc o tym, żeby wyjść do lasu i się razem pobawić, co oznajmia małej zagrana przez Helenę Norowicz Baba Jaga (kapitalny smaczek!). Babcia co wilk miał ją zjeść akurat czatuje z leśniczym, a krasnoludki tak pochłonęło zgłębianie świata rozrywki VR, że nawet nie zauważyły małej, uśmiechniętej dziewczynki... W końcu spotyka Dziewczynkę z zapałkami, jednak i ta spędzenie wspólnych chwil warunkuje tym, czy Czerwony Kapturek ma przy sobie akurat ładowarkę. Świąteczny spot Empiku wzrusza, dobrze punktując jedną z największych bolączek współczesnego społeczeństwa. Kiedy ostatnio odkleiliście się wreszcie od ekranu smartfona, tabletu i laptopa, aby po prostu spędzić trochę czasu razem z bliskimi?

Zobacz także

Zobacz także

Zobacz także

8. Baba Jaga
fot. Empik mat. prasowe

Gwiazdkowy spot Empiku porusza ważny społeczny problem 

Rodzice małej dziewczynki, która jest narratorem filmowej historii dopiero po zdaniu "(...)i od tej pory już zawsze miała przy sobie ładowarkę" orientują się, że może choć w święta warto by było odłożyć komputer na bok i zająć się tym, co w życiu najważniejsze. Po chwili wyjaśnia się także tytuł spotu - nie zdradzimy nic więcej ale ostrzegamy, łza może zakręcić się w oku! Empik chce nas przekonać, że bajkowe święta mogą się wydarzyć, jeśli skupimy się na tym, co najważniejsze: na bliskości, rozmowie z drugim człowiekiem czy realizacji wspólnych pasji. A co na ten temat ma do powiedzenia psycholog?

1. Jaś i Małgosia
fot. Empik mat. prasowe

"Świąteczny spot Empiku jest głosem w ważnym społecznym temacie. Cyfrowy świat ekranów wielu dzieciom wydaje się ciekawszy niż rzeczywistość dookoła, dlatego kusi je i wciąga bardziej niż inne zabawki, zabawy i bajki. Młodym użytkownikom technologii – zarówno dzieciom, jak i nastolatkom – bardzo trudno jest zachować umiar, oderwać się od źródła nieprzerwanej rozrywki i ciągłej wymiany informacji. W konsekwencji niektórzy z nich oddalają się od nas w uzależnienie od technologii, w cyfrową samotność czy nawet depresję. Dlatego tak istotne jest, aby rodzice i inni ważni dla dziecka dorośli zadbali o odzyskanie kontaktu z nim – tego najbardziej naturalnego, twarzą w twarz, we wspólnej zabawie, w rozmowie, przy wspólnych aktywnościach" - podkreślała Aldona Zdrodowska – psycholożka społeczna, badaczka internetu i nowych technologii, współautorka badań European Kids Online.

Zobacz także

Zobacz także

Czy przesłaniem świątecznej reklamy jest więc stanowcze ograniczenie korzystania z nowych technologii? Bynajmniej! Marka chce jedynie przypomnieć nam, że nie zawsze są nam one najbardziej potrzebne do szczęścia. "Ta bajka ma szczęśliwe zakończenie. Zalśni ono łzą w oku filmowego taty i zapewne wywoła u widzów niejedno wzruszenie. I choć technologia pomaga zachować kontakt, to kiedy tylko jest możliwość, warto spotkać się naprawdę, „żeby się lepiej widzieć”. Nie chodzi o to, aby odrzucić świat online, ale żeby się w nim nie zamykać" - dodawała Mira Dobek, Dyrektor Marketingu Empiku.

7. Wilk
fot. Empik mat. prasowe

RadioZET.pl/AG

Zobacz także